Vad dricker ni just nu? (2022)

@pao, @xms67 recension kommer :slight_smile:

2 gillningar

Priorat är ett av mina favoritdistrikt i Europa. Nästan alltid smakrika, fylliga men fortfarande eleganta viner. Ikväll ett vin från 2018 som var ett superbt år.


Vill ni testa regionen kan jag inte tänka mig en bättra början än:

3 gillningar

@pao, @xms67: riktigt fint och fylligt. Provade bara vinet i sig och funkar kanon som ”mysvin” vilket gjorde mig tveksam till maten (lövbiff med mkt vitlök) men attans överraskad, mkt fint till smakrika kötträtter! Mkt fin enl mig vaniljton, mkt smakrikt och fylligt. Lätt en ny favorit, som tar första platsen över Diablo (cabernet sauvignon)

Rekommenderas 5/5 mkt vin för pengarna!

3 gillningar

Tack, trevligt att höra (läsa) :slightly_smiling_face:

1 gillning

Lagt i min lista :slightly_smiling_face:

2 gillningar

blev glatt överraskad

3 gillningar

Den har jag inte provat. Lagt den med på listan. Finns till och med på bolaget :slightly_smiling_face:

Kul att höra, det är ett riktigt bra vin för sitt pris. Om du jagar prisvärda viner(och vem gör inte det?) kanske du har provat Koonunga Hill? Det är från Australien och vinhuset Penfold’s. Lite mer drag åt smakrik mat, speciellt grillat. Lite tuffare, smakrikare och “mörkare” än Tamaral. Men klart värt att testa om du inte redan gjort det.

1 gillning

Spännande, det finns ett vitt vin som heter Bonnet som är suveränt prisvärt på Bolaget. Undrar om de är släkt? Ska kolla. Men har en mjölkko i ugnen nu…:sunglasses:

1 gillning

Ååååh ej provat än, men kommer absolut prova! Stort tack för tips! Är det det här?:

2 gillningar

Japp, tappar lite elegans mot Tamaral men bör provas av alla på jakt efter prisvärda viner. Det är ju billigare också så man får ju inte all komplexitet.

1 gillning

Drack denna häromdagen
baron de ley reserva, 2017
Trevlig för det priset

1 gillning

De var inte släkt. Inte officiellt i alla fall, men man vet ju hur de är i Frankrike…:sunglasses:

1 gillning

Den tycker jag med är riktigt prisvärd :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Koonunga hills vitt vin är riktigt bra också!

2 gillningar

Känner jag måste köpa en sådan flaska.
Jag har så dålig koll på franska viner pga av anledningar du förstår…

1 gillning

Sista kvällen innan jobbet drar igång på riktigt imorgon. Tar ett glas Australiensisk Tawny.

6 gillningar

Hade tänkt mig en vit månad men sen damp den där beställningen från Systembolaget ner :sweat_smile:

3 gillningar

Online is the shit. :joy::joy:

Fick precis den här. :joy::joy:

Skärmbild 2022-01-11 194603

2 gillningar

Kanske måste beställa något så at man har något att skylla på…:laughing:

1 gillning