Vad blir det för mat? (2023)

Rådjuret blev jag avundsjuk på. Tror bara jag har smakat det en enda gång, men det är fruktansvärt gott om man får till stekningen rätt :blush:

1 gillning

Ja, usch vad folk varit sjuka runtomkring den här hösten/vintern. Men låter som att ni får till en dundermiddag ändå, avancerade bakverk kan man klara sig utan :blush:

1 gillning

Vi är lite oplanerade och några timmar efter er så jag sitter precis och funderar på vad det ska bli för mat. Tänker något åt det här hållet:

Förrätt: Toast Skagen, men måste försöka hitta någon typ av fiskrom vilket är ovanligare i det stora landet i väster

Huvudrätt: Lammkotletter med stekt svamp och någon form av potatis, kanske gratäng?!?

Efterrätt: Inga idéer än så länge.

4 gillningar

Förrätten avklarad lite tidigare än vanligt då jag glömde ge barnen lunch idag då jag stått i köket hela dagen typ. Först ut lite snittar med lax och pepparrot och sedan en med hästkött, Rödlök, Philadelphiaost och lite annat.


Det blev även en pinsapizza med ruccola, Parma, solrosfrön, buffalomozarella och olivolja som ligger på en bädd av handpressade San Marzanotomater.


6 gillningar

3 gillningar

huvudrätten tar form




5 gillningar

Vin till maten, prisvärt i min gomme :grinning:

5 gillningar

Varmrätt, helgrillad oxe upp till 53 grader, hasselbackspotatis som hsr badats med vitlökssmör. Sparris och en svampsås som har reducerats till helvetet och tillbaka.
.

8 gillningar

6 gillningar

Vi hade ingen sparris men annars samma (kantarellsås). Vi tyckte det var gott!

1 gillning

Ingen bild på den dragna älgen i bröd så får bli en sån här (körde julmust i grytan istället för vatten :+1:)

Och så den enkla desserten

Snart blir det ost när barnen somnat

5 gillningar

3 gillningar

Eftersom jag stod för efterrätten för första gången blev det så simpelt det bara kan bli. Men barnen var lika lyckliga för det.


8 gillningar

Taskigt mot barnen att lägga timmar på maten och sekunder på desserten. Gör om och gör rätt. :joy::joy::joy:

Haha de var så nöjda så!

1 gillning

Nu kommer du får göra alla efterrätter framöver

Desserten är ju det viktigaste. :joy:

Vi blev väldigt nöjda med maten.:star_struck:



4 gillningar

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Vad blir det för mat?