USA-valet 2024

Har inte följt eller sett något om detta med ””född av amerikanska föräldrar” oavsett var man föds?” Det låter som en väldigt extensiv tolkning av konstitutionen oavsett vad man tycker om den.

Alltid vanskligt att lita för mycket på Wikipedia men

In 2000, the Congressional Research Service (CRS), in one of its reports, wrote that most constitutional scholars interpret the natural-born-citizen clause to include citizens born outside the United States to parents who are U.S. citizens.

Expressens klickbete

Biden är inte Joe Biden utan Hunter Biden... Men det är jämrans svårt att inse utifrån bild och rubrik

1 gillning

Bannon gå direkt i fängelse

Han ger aldrig upp, självförtoendet är på topp. :joy::joy:

https://ak2.rmbl.ws/s8/2/z/K/t/1/zKt1q.caa.mp4?b=1&u=ummtf

earl dibbles jr wink GIF by Granger Smith

atomic bomb explosion GIF

1 gillning

Denna tyckte jag var bra :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det cirkulerar mängder av manipulerade foton så jag undrar om denna är äkta?

Har Trump så dålig balans att han måste ha stöd?

1 gillning

Ja man kan ju undra. Men att Trump sade att han fick full pott på sitt kognitivtest och sedan sade fel namn på läkaren är sant :blush:

CNN Debatten om lite mer än en vecka blir mycket intressant :blush:

1 gillning

Det börjar sippra ut nyheter om att Trump är förvirrad på olika möten, blandar ihop namn, glömmer vad han ska säga och har svårt att gå.

Svårt att säga vad det står för, men att även han börjar få tydliga ålderstecken är väl tydligt. Svårt att använda för Demokraterna dock…

2 gillningar

Trump lever ju under enorm press från alla rättegångar och samtidigt kampanjande. Dessutom en dömd brottsling som Demokraterna nu börjar utnyttja i reklamen.

Sedan svammel om hajar och elbåtar när telepromptern gav upp för någon vecka sedan....

Man undrar, men sedan har vi ju Biden som förr var riktigt bra på improvisation men nuförtiden bör hålla sig till manus

Ja. Jag ser samma nyheter men de har svårt att komma fram i media.

Expressen verkar rätt pigg så att sprida fulredigerade videos om Biden men det är relativt tyst om Trump

Som @pao skriver: det verkar finnas en stark oro att Trump inte kommer att kunna klara av debatterna och det är därför som GOP försöker påstå att Biden är ”dopad”

2 gillningar

Håller med dig om det. Det är inte omöjligt att Trump drar sig ur debatten men det borde skada honom.

Biden gjorde ändå ett hyfsat State of the Union tal om jag inte minns fel

Det var då som GOP började sprida rykten om att han var ”dopad” :frowning:

Jag har funderat på om det är så att den ganska politiserade journalistkåren i USA är lite försiktiga att skriva om detta. De som lutar mot Biden vill inte kasta sten i glashus och de som lutar åt Trump vill så klart inte svärta ned honom.
I Sverige är det ju definitivt mer om Bidens hälsoproblem än om Trumps. Detta trots en massiv avsky mot Trump. Det tror jag beror på att journalister ofta följer upptrampade stigar.

2 gillningar

Att bägge kandidaterna är kring 80-sträcket är rätt galet, Trump 78 och Biden är 81.

Varken att Biden skulle sitta tills han är 85, eller Trump möjligtvis 8 år och då vara 86 är realistiskt. Då handlar det snarare mer om vem som är vice president.

Chamilla Harris är djupt impopulär, det talar emot för Biden.

Egentligen borde det finnas en pensionsålder för ledare av länder. Särkilt sådana med kärnvapen.

2 gillningar

Detta är väldigt tydligt när jag ser hur ofta mindre nyheter från USA - ofta av ganska lokal karaktär - lyfts fram eftersom det är lätt att hitta och kopiera.

2 gillningar

Är hon generellt sett impopulär eller är det inom vissa kretsar?

Hahahahaha!! MAGA fåren tror även det här är på riktigt :rofl::laughing: eller ska man gråta nu…