USA-valet 2024

Det verkar som att det inte spelar någon roll vad Trump gör/säger i en debatt… alla MAGA får tycker han är fantastisk i alla fall :flushed::exploding_head:

Tveklöst. I USA måste man ju vara 35 år för att få bli president, helt rimligt att man inte skulle få vara äldre än säg 70 också.

Oavsett mental status är det två åttioåringar och dom tänker såklart som åttioåringar. Jag jämför med mina föräldrar som båda är mentalt pigga men jag skulle inte vilja att dom tog beslut i en global, digital värld som kom in i deras liv relativt sent.

3 gillningar

När det gäller USA så borde de först se över livstidsvalen av SCOTUS...

2 gillningar

Nu håller vi tummarna att DJT kommer under 30 USD

2 gillningar

Inte bara tidsperioden utan också att dom inte borde vara utsedda av presidenten med bara godkännande från Senaten, borde krävas godkännande från representanthuset också. Det är ju ytterst ovanligt att samma parti har majoritet i alla tre och på så sätt skulle domarna behöva bli mindre extrema.

Det närmar sig

1 gillning

Vad händer då?

Inget speciellt mer än att jag gillar när DJT sjunker. 30 var ju förra stödet, sedan upp och nu påväg ned igen, så går den förbi 30 kan man säga att det är ett genombrott

1c hade varit roligare.

1 gillning

Ja men små steg. Efter 30, 20 osv :blush:

” Ofta är filmerna hårt klippta och ibland beskurna för att ge intrycket av att Biden är än mer förvirrad än han nödvändigtvis är.

Som klippet från Italien där Biden i själva verket går för att hälsa på fallskärmshoppare som just landat. Eller klippet från Frankrike där han satte sig ner på en stol, kort efter att det virala klippet tog slut.”

2 gillningar

Ja, mycket som hänger på debatten om ett par veckor.

Inget tvivel om att 4 år som president har tagit ut sin rätt men på alla dom där klippen ser det ju ut som om han ska falla ner död när som helst. På State of the Union i mars så var han ju så allert att Trump-supportrarna beskyllde honom för att vara drogad.

Så här ser det ut från Trumps tidigare gäng

2 gillningar

Robert Kennedy känner sig åsidosatt

Tog den här förra veckan. Är konfunderad, avses förra valet?

Pratade med några locals, flera av dem var inga Trumpister, men skulle rösta på honom för att hans politik var mer fördelaktig för dem.

Hade han någon politik?
Vet att han sa ett flertal gånger att han skulle presentera sin ekonomiska plan, hann dock inte det under sin första fyra (förhoppningsvis sista) år vid makten.

Personligen så tycker jag att det är tveksamt om han har någon politik

Trump behöver inte göra så mycket i debatterna, Biden övertygar inte:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/analyser-trump-framstår-som-diciplinerad-och-kvick/ar-BB1p2jSs?ocid=msedgdhp&pc=ACTS&cvid=91a44e97f09f46d5a92b3ae4e5fec540&ei=8

Han är åtminstone mer sanningsenlig
https://edition.cnn.com/2024/06/28/politics/video/fact-check-cnn-presidential-debate-trump-biden-dale-digvid

Ja fast hjälper det? Man hade hoppats att Demokraterna hade lyft fram en yngre förmåga i god tid. Fast det är väl försent nu: