USA-valet 2024

Knappast första eller sista gången amerikanare blandar ihop Georgia och Georgia. Men det var väl tur att det bara var en naturbild.

1 gillning

Det är rätt deprimerande

Jag säger inte att vätgas är lösningen men han kastar vad som helst omkring sig…

2 gillningar

Kom att tänka på den här :grin:
https://x.com/IvarDale/status/1346960935018242055

4 gillningar

En del tror nu att även Trump har någon form av åldersdemens:

Frågan är om det inte borde finnas en åldersgräns för att få ställa upp på ett presidentval? Vore det jag som bestämde skulle nog gränsen gå vid 70 år. Men det är upp till USA.

1 gillning

Det finns även ett antal väldigt gamla kongressledamöter - tror att de sitter i sådana där "säkra" valkretsar.

Jag ser inte att det är åldern som är problemet i presidentvalet. Det är stupgreppet som Trump har tagit på GOP.

Jo men man vill nog ändå ha en president med god hälsa. I vart fall mentalt.
Kom ihåg Leonid Brezjnev de sista åren var han inte så bra, men de behöll honom som en galjonsfigur och KGB styrde i bakgrunden.

Givetvis.

Det gick även rykten om Ronald Reagan

2 gillningar

Tycker absolut att det ska finnas en övre åldersgräns, framför allt eftersom det finns en nedre. Det är problematiskt, kanske ännu mer i parlamentet som @BlackSmp säger, att det är så många gamla vita män. Parlamenten överallt i världen borde försöka återspegla befolkningen bättre än vad dom gör.

Det stora problemet med Trump (och Biden) är ju att fyra år är en lång tid och även om dom är ok mentalt nu så kommer det inte bli bättre, och kan gå fort, om man är åttio år gammal.

En hemsk tanke är ju om Trump vinner och inte kan fortsätta så blir JD Vance president

3 gillningar

Vibbar från the Purge

Det kan "erkännas" att han antydde att det var polisen som skulle få använda hårda metoder och det går säkert hem inom vissa kretsar.

1 gillning

Nu börjar juldekorationer säljas i USA

3 gillningar

Någon som såg debatten?

Läste att:

"Väljarna: Vance vann – men med en hårsmåns marginal"

Men sen nästa artikel:

"NYT: 17 felaktigheter från Vance – fyra från Walz"

Det är ju helt galet att man kan "vinna" en debatt med så många fakta fel.

Har sett en del och vad jag förstår var den väldigt civiliserad och flera gånger skall de båda ha sagt att de förstår den andra sidan och inte vill öka polariseringen. Handlade även mycket om sakfrågor och inte som Trump angrepp

1 gillning

Man skulle då kunna såga att Vance valde ett taktiskt upplägg som skiljer sig väldigt mycket från hur han är i andra situationer medan Walz var mer genuin och uppträdde mer som han brukar göra...

3 gillningar

Så jag kan definitivt säga att de gjorde. Allt medan Trump kommenterade på Truth

2 gillningar
1 gillning

Helt galet, igen, när man ser det så här 4 år senare.

Känns som en film.

2 gillningar

Och ändå, trots allt han gjort etc kan han bli president i USA. Fantastiskt land på många sätt.

1 gillning

Väldigt glädjande :blush:

4 gillningar