USA-valet 2020

Jag tycker du greppar efter så många halmstrån att du byggt en hel halmdocka och du kommer med svepande anklagelser och indicier som är omöjliga att bemöta. Ingen frisk människa tror att S är antisemiter. Den här diskussionen är nu på gränsen till off topic och det är uppenbart att det inte kommer vara ett konstruktiv samtal.

Jag tror vi bara kan konstatera att gårdagen var en uppvisning i vad som händer när etablissemangshögern släpper in och fram högerextremister. Och det är dessutom en uppvisning i hur många amerikaner, och svenskar för den delen, är beredda att låtsas vara naiva och aningslösa istället för att erkänna att det är värt att normalisera grupper eller partier startade av nynazister så länge man får sänka skatterna för de allra rikaste

Trevlig kväll!

4 gillningar

Känns som att en del hel del folk förklär sin Islamofobi i en vurm för den judiska församlingen. Man bryr sig i själva verket inte om judarna, men det blir “snyggare” att förklä hatet mot muslimer med det.

Massa off-topic här men det är väl ok som det verkar, verkar vara svårt att låta bli.

OnT: Nancy Pelosi tycker nu att man ska använda 25e tillägget för att avsätta Trump. Hoppas man gör det snabbt.

1 gillning

I grunden måste det ju vara tveksamt att använda 25:e tillägget då vare sig galenskapen är särskilt ny eller antalet dagar kvar på posten är särskilt många. Visst, han kan i ren galenskap trycka på ”knappen”, men tror verkligen någon det?

Men jag hoppas verkligen de gör det. Tror det skulle vara mycket förnedrande för vem som helst, men extra mycket för Trump. Och jag är inte bättre människa än önskar honom förnedring.

2 gillningar

På 13 dagar kan han nog hinna ställa till med tillräckligt med djävulskap.

Hur menar du då, på vilket sätt? Eller du insinuerade att jag gjorde det? Ett sådant uttalande kan jag då tolka som en önskan att sopa problem under mattan, att inte kunna se att där finns problem som måste lyftas upp och tas tag i från aktuellt parti.

Om det senare, bor du i Malmö eller har någon som helst koll på hur situationen har varit här under längre tid och under densamma har eskalerat?

Klassisk dimridå. Whataboutism. Vi pratar inte om sossarna här. Rasbiologiska institutet, utan korrupta riksdagsmän i ett särskilt parti. Skandalerna radar upp sig . Dessutom blir ju kvinnorna behandlade som skit när de är förbrukade. Du försöker glida ifrån och likställa att alla partier är olika färger. Det är ju ett som utmärker sig. Vi har ju friheter här. Visa lite cojones och stå för vad du tycker istället.

1 gillning

1 gillning

Det är bara ett konstaterande.
Under den korta tiden jag hade ett twitterkonto var det många högertomtar som förklädde sitt hat mot islam med en vurm om judendomen.

Jag insuinerade inte att du gjorde det.

1 gillning

Malmö har ju bara blivit bättre och bättre sedan 90-talet.

Det är också helt irrelevant om man bor i stan eller ej då ingen enskild individ ensam kan göra en sådan bedömning. Vår verklighetsbild styrs så starkt av enskilda händelse eller vår egen sinnesstämning så man måste kolla på den data som finns från myndigheter och andra.

1 gillning

USA-valet 2020 blev till att handla om Malmös utveckling, jag är djupt imponerad.

1 gillning

Det landar alltid där då Malmö verkar vara i centrum av kampen om verklighetsbilden. Malmö måste krossas då det är det mest multikulturella vi har.

Många saker kan sägas om Malmö men det är helt off-topic så jag avstår, men starta en tråd om Malmö så kan det kanske fortsätta där för folk som bryr sig.

OnT: Kommer Pence våga göra något? Tveksamt…

1 gillning

Tror det mesta är sagt i Stora Polemiktråden redan.

Verkar onödigt att fortsätta här då.

Trumpens uttalande i natt är verkligen ett tecken på att han gett upp. Trump kommer sitta lugn fram till 20e tror jag

1 gillning

To soon?

4 gillningar

Det är aldrig too soon. :slight_smile:

Ursäkta ordvalet, men “det går bra nu”… Kunde blivit en “Designated survivor” det här…