Unifi AP Wi-Fi 6 Lite nu tillgänglig

What?! Tusan nu måste jag köpa nya injectors

POE är en standard och så länge man följer den så fungerar en poe-adapter med vilken som helst poe-enhet. Så inget behov att köpa nya poe-injektorer.

Edit: Det kan finnas enstaka poe-injektorer som inte stödjer hela standarden så det kan vara bra att checka att de ger rätt ström ut.

Precis, det finns en gammal standard 802.3af (från 2003) och en nyare 802.3at (från 2009) PoE+ som kräver mer effekt av injektorn.

Edit: Det finns även Passive PoE som inte följer ovanstående standarder. Då är det bara matning till AP:n med 24 eller 48 V. Unifi AC Lite fanns i en sådan version.

Det blir nog att jag tar någon av deras 24-port switchar med POE istället för injektorer så blir det mindre pyssel att installera AP.

Det går ju bra. Alla 24-ports switcharna stödjer PoE+ eller PoE++ så den ska kunna driva alla varianter på AP.

varför inte poe i switchen?

Nyfiken i en strut här, vad har man för boende och övrig utrustning när man kan vara i behov av en 24-portars POE-switch?

Jag bor mycket enkelt och har en Amplifi HD hemma, dom här grejerna tänkte jag sätta på jobbet.

Fick bara köpa två AP. Men det är fler än noll som dom svenska distributörerna har, dom är inte ens upplagda som artikel i deras system än.

Satt med funderade. Varför inte bara köra poe switch?

Men vad har du som kräver en 24 portars POE-switch? Två apor är ju inte fog för en så stor :slight_smile: Eller du köper en bara för att du tycker det är kul? Vilket så klart är helt ok :slight_smile: Försöker bara förstå…

Bor man i ett hus med nätverksuttag i varje rum (alltid 2 st) så plockar det på :slight_smile:

Det hade jag mer kunnat förstå, så var ju dock inte fallet :slight_smile:

Samtidigt så behöver man ju inte POE i varje uttag bara för att man har uttag. Man behöver ju också ha utrustning som man kan använda aktuella POE-portar till.

Jag köper fler apor när det finns tillgängligt hos distributörerna. Två räcker så länge för att komma igång och testa lite. Gamla dumswitchen och gamla trötta apor ska bytas ut.

Apor?:joy:

Accesspunkter. Vanligt att de kallas så.

Jag fattade vad han menade. Men läser man det lite humoristiskt så blir det kul. :wink:

Möjligt, det har förekommit under så många år för mig så jag reagerar inte på det :slight_smile:

Jag ser det som ett autocorrectfel för det heter ju ap:er då det skrivs ut accesspunkter.

För att dream machine Pro inte har poe :exploding_head:

I text möjligtvis, i talspråk och “nätverkslingo” så säger man ofta apor.