Tripp till London numera

Jag var som mest i London 2005-2007, då var pundet dyrt.

Jag kom faktiskt inte ihåg att den var så dyr som den verkar ha varit då. Å andra sidan var det då Ryan Air pressade priserna som mest på flygbiljetter. Billigaste jag flög för t.o.r var 99 kr tror jag. Inte sällan var det 199-399. Bodde hos min nuvarande hustru i Notting Hill. Det var tider det.

2 gillningar

kollade lite på kul ryanair mitten av Aug.. Var nästan sammapris som SAS.... Kvalitén mellan RyanAir och SAS är väl ungefär lika också? :wink:

Fast ska man bara åka max 2 timmar, känns det inte som det spelar någon större roll. Norwegian har för övrigt sommarrea på biljetter till London. Sjukt billigt just nu.
Flyg till London-Gatwick från Stockholm-Arlanda | Norwegian

1 gillning

Skulle ju vara mycket inställda flyg på Gatwick i sommar, kan ju vara något att tänka på.

…och Stanstead är inte ett alternativ.

När jag o frugan tittade på mig n långhelg där i april så var det sjukt dyrt, landade på ca 30-50k för oss, grabben och svärföräldrarna för bara tre nätter. Alltså bara flyget och boendet, och då letade vi inte direkt boende direkt på Picadilly. Därefter tillkommer ju allt annat som är dyrt.

De flesta hotellen i centrala London till rimliga priser är ju rätt så sunkiga.

Dessutom det, ja. Boendenivån generellt i London är bedrövlig.

Lite som maten :sweat_smile: Det har dock blivit bättre på senare år.

Du menar att även UK har börjat med ananaspizzor? :joy:

Tar upp tråden igen, funderar på att åka över och se lite bollspark under våren någon gång och ja vi hae en satans skvalp valuta och livet är i evig motvind osv, men hur hittar man fotbolls biljetter till Arsenal, eller Tottenhamn eller Chelse för mäniskor, som inte sitter på fosila tillgångar i en öken eller på nordsjönsbotten? Eller satte sina besparingar på Bitcoins och Apple 1981 ...

Tips motages , var köper dödliga sina biljetter gissar dom kräver medlemskap osv , men låt höra från era erfarenheter :slight_smile:

//Daniel