Tripp till London numera

Jag bodde faktiskt på det hotellet när sambo och jag var dit för några år sedan. Bra placerat och var prisvärt då.

Hittar du @zinned bra pris på det hotellet eller i närheten så är det ju perfekta kvarter att bo i. Det finns ett hotell i närheten som heter London Visitors Hotel som kan vara värt att kolla.

De har rum som är bra, brittisk nivå och sämre. har inte fattat riktigt hur prissättning på de olika rummen går till men värt att kolla upp om du vill ha tips var man kan börja söka mer konkret.

1 gillning

En annan hotellgata som ibland har bra priser(för London) är Norfolk Square nära Paddington. Jag släppte en nål random på den gatan, men de hotellen kan vara värda att kolla på.

Men min bild är att det är svårt att hitta så bra priser som @Nanoid Men bevisligen så går det ju.

1 gillning

Vi ska göra i princip samma resa här om 2 veckor, 2 vuxna & 2 barn. 3 nätter placerad runt Paddington & Hyde Park. Vet inte hur centralt det är egentligen men flyg och boende landade på nästan precis 20.000:- ("lägenhetshotell - Superior" med 5 pluppar på Tripadvisor, för att kunna köpa hem & käka frukost på rummet, övrig föda och dryck blir ute)

Hade säkert kunna fått ner det ännu mer men bokade genom Ticket. Nackdelen initialt är att vi landar med Ryanair i Stansted så ca. 1,5h in med tåget när vi väl landat.

Första gången vi är i London ,så kastade egentligen pil på val av boende men försökte lita på Tripadvisor och läste kommentarerna där med ett kritiskt och granskande öga. Kan bli hur som... :face_with_peeking_eye:

3 gillningar

Gjorde samma sak i Paris. Lägenhetshotell med gångavstånd från Louvren. Behöver man inte stressa barnen med frukost :blush:

1 gillning

Blir nog hur bra som helst förresten :blush:

1 gillning

Åkte till London för bara ett par veckor sedan. Fyra personer, boende ca 10k och samma för flyget till Gatwick med Norwegian.

Var till London i jobbet för en månad sedan. Gav 1500:- för flyget tor Göteborg-Heathrow. Var med incheckat bagage. Flög med British Airways.

1 gillning

Låter galet billigt... U sure?.

Edit: kollade ba.com jäklar va billigt de hade nu ..är väl för annat är dyrt där?

Periodvis kan det vara hyfsade priser. Men känns helt random när. Sedan är det ju snordyrt runt påsk och höstlov tex.

1507 för att vara exakt. Bokade tre månader i förväg.
Och det är nog inte många som flyger till London i januari.

1 gillning

Prismässigt, hur är det att dra till London för en familj nuförtiden? Tänker på kostnader för mat, transport och de klassiska turistfällorna.

Det har stabiliserats lite. Var i London nyss och tyckte hotellet blivit billigare och även flyg dit är bra pris.

Nu var jag bara där i 24timmar så åt bara lunch och köpte någon vatten på stan... Men jag reagerade på att.det också kändes billigare än för 6månader sedan.

2 gillningar

Vi var där 2 vuxna 2 barn i mars. Upplevde i princip allt som dyrt. Uber var det mest prisvänliga och det sättet vi tog oss runt (pga av strejk).

Ang. shopping och mat så var det bara att blunda och blippa för att fortsätta ha en trevlig vistelse😅

1 gillning

Det måste ju vara subjektivt, enbart några kronor eller helt slumpaktigt. Det kan ju inte ändras märkbart på 6 månader? Om priserna skenar uppåt kanske man noterar en viss förändring på 6 månader, men att London skulle sänkt priserna så man noterar det på så kort tid tror jag tyvärr inte.

Pundet är dyra idag jämfört med för 6 månader sedan och UK har en hög inflation, det är alltså press uppåt på priserna både i kronor och pund räknat.

Min egen bild som baseras på teori(se ovan) och att hustruns syster var där två veckor i slutet på juni och början på juli är att det är som det varit ett tag, dyrt. Men, som tidigare i den här tråden sagts, flyg går att hitta till bra pris på vissa avgångar och likaså med hotell. Men normalpriset högt och kvaliteten på hotell ofta låg.
Men allt resande har blivit dyrt och just London betalar tillbaka en hel del genom det man får uppleva där.

Är det bara London som har blivit dyrt eller hela UK? Jag har varit i London några ggr, men det var några år sedan sist. Är dock sjukt sugen på att åka tillbaka till Edinburgh. Lite orolig för att priserna skenat även där?

Jag tänkte inte på växlingskursen.
Det var just hotellet som som jag reagerade på var ganska billigt £227(kollade reseräkningen nu) för Marriot Kensington.
Jag köpte lunch på Pret för £8.25

1 GBP kostar 13,24 sek idag. Vill minnas att det var runt 10kr året innan pandemin.

Blev lite nyfiken när du skrev det där med kursen.
Jag var väldigt mycket i London i början på 90-talet och då låg £ på strax över 10. Låg stadigt så under många år och lätt att räkna på. Sedan millennieskiftet har det väl mer legat på 12-13:-. Ibland uppe på 14.
Men hittade en graf över senaste 10 åren och 2013 låg den till och med under 10:-

2 gillningar

Och 1858 låg den på 17,86.:nerd_face: