Tre månader senare – så har vårt FineWoven-fodral från Apple klarat sig

Blev ditt också grisigt?

Jag är mycket nöjd. Klart bra skal.

1 gillning

Om skalet drar åt sig smuts på ett sätt som gör att man nästan måste vara mer försiktig med skalet än telefonen skalet ska skydda så är det ju feltänkt.

Även om man nu käkar kycklingvingar och chips och därefter tar på skalet bör eventuella fläckar sedan vara lätta att snabbt torka bort om skalet ska ha något existesberättigande. I synnerhet om det kostar 900 spänn.

3 gillningar

Inte grisigt men några spridda fettfläckar som störde mig.

1 gillning

Aha såg inte du skrivit det :wink: men vilken lättnad att få slippa fodral nu

Ser inte helt premium ut :slight_smile:

Kanske vore intressant att testa att lägga det i ett bad med lite tvättmedel och se hur det blir?

Yes ska följa instruktionerna i slutet av artikeln som jag skriver om så får vi se vad som händer. Måste handla lite flytande tvättmedel bara.

Tre veckor senare, har det flytande tvättmedlet gjort susen eller har skalet energiomvandlats i ett fjärrvärmeverk? :wink:

Från sajten:
image

Det finns numera en varning på FineWoven-skal på Amazon eftersom de returneras så ofta.

Varningen gäller för samtliga FineWoven-skal från Apple som säljs på Amazons amerikanska hemsida. Endast FineWoven MagSafe-plånböckerna har sluppit undan. Varningen lyder: “Ofta returnerad vara: Kolla produktinformationen och kundrecensionerna för att lära dig mer om den här varan.”

Recensionerna för FineWoven-skalen på Amazon är blandade. Det finns de som gillar dem, men också de som tycker att de är det sämsta Apple har släppt sedan de tvingade på oss U2-albumet 2014. Teknikveckans Marcus Attefors var en av dem som fick erfara FineWoven-skalens bristande kvalitet.

Läs mer:

Via: 9to5mac

1 gillning

Få se om de skalen blir kvar till iPhone 16 eller om något annat material tas fram?

frågan är , tog dom fram detta material för att få de att se ut som patina ”direkt” istället för läder som kanske dröjer ett år el 2 för att få in rätta patina , för dom som byter mobil varje år och har kört läder hinner ju knappt få fram patinan :man_shrugging:t2:, ja tror inte just detta material blir kvar , kanske uppdaterad version el så kommer de heta något annat

Det är alltid kul att ha ett limiterat skal. :joy::joy:

iPhonedo köper returnerade fine woven skal för att se hur dåliga dessa är för att folk returnerat dem.

Spoiler. De är inte i dåligt skick.

Folk har väl returnerat utan att ha använt dem. Jag använde mitt flitigt och det såg inte vackert ut.

Hans egna ser ut som nytt och han misshandlar ett skal. Men efter att ha tvättats så ser det bra ut.

Han misshandlar bara baksidan. En par flisor av kanten på framsidan skavdes av för mig och då är det något ljust material inuti som syns fastän resten av skalet är mörkt. Ser inte alls bra ut.

Från sajten:
image

Ett rykte cirkulerar just nu där det påstås att Apple har stoppat all produktion av sina skal och tillbehör i deras FineWoven-serie.

Undertecknad gillar inte att ha skal men när iPhone 15 lanserades så ville jag testa om deras FineWoven-skal skulle hålla lika bra som det tidigare i läder och så var inte fallet. Tittar man runt på nätet så är det fler än jag som upptäckt att materialet slits väldigt snabbt och det tar inte många veckor innan det ser skitigt och lite snuskigt ut.

Kosutami som tidigare har läckt flera Apple-relaterade nyheter är nu i farten igen och påstår att de har stängt ned produktionen av samtliga FineWoven-tillbehör då de inte är tillräckligt slitstarka och många reklamerar dem. Apple har förmodligen redan tillräckligt många tillverkade för att klara sig till hösten och frågan är vad de då lanserar istället för läder och FineWoven.

Läs även:

Via MacRumors

3D printar mina skal, fult men billigt :grin:

1 gillning

Skal = fult :sweat_smile:

1 gillning



Hålen är för mitt accesskort på jobbet :sweat_smile:

Är en första testprint med Add-North Adura så finishen suger :sweat_smile:

1 gillning