Tråden om: Varför skall jag köpa Apple Watch

Ja och ja =)

2 gillningar

Kollade din video om man bör uppgradera eller ej. Jag har en S4, saknar always on …

Svaret på om du skall köpa en AW är. Om du ser någon form nytta, inom vilket område som helst, av att ha en AW, köp. Annars Lägg pengarna på något annat du behöver.

Det svåra är att med just en Apple Watch så ser man ofta inte nyttan förens man faktiskt har den på sig. Skulle känna mig naken utan min nu men när den kom så såg jag ingen större nytta egentligen. Men att snabbt få notiser, ta samtal, träna med den osv var värt mer än vad jag först hade trott =)

3 gillningar

Ja jag älskar min Apple Watch. Man blir naken utan klocka ja :+1:

1 gillning

Visst är det så, men jag tänkte mer på att “övertala” någon om varför man behöver en AW. Om personen inte ser nyttan med att få notiser, logga träning, koll på hälsan (till viss del) med fler smarta saker, så kanske den behöver förstå det själv först.

Det är trots allt många som ställer samma typ av fråga, och dessa kanske bör tänka igenom vad de behöver och inte köpa vad andra behöver.

Jag har varit utan aw i snart en månad, kör en huawei GT3 och en annan klocka innan dess. Det finns bara en sak jag saknar. Det är att klockan låser upp min dator åt mig. Nu måste jag använda touchID. (Buhu)
Annars är jag mycket glad av att slippa ladda en till pryl varje dag.

1 gillning

Exakt!
Var tämligen övertygad om att min s3 som köptes för drygt 3 år sedan ganska snabbt skulle hamna i lådan. I dag känner jag som du, naken utan den.

Har nu en s7. Always on känns faktiskt inte så viktigt som jag trodde :man_shrugging:t2:

Jag har stängt av Always-On efter att batteritiden blivit sämre på min Series 6. Och tycker inte jag saknar det. :man_shrugging:

1 gillning

Jag stängde av den ganska snabbt efter jag skaffade min. Känns som en flashig feature bara

Så om jag är nöjd med min s4 och bara saknar always on så bör jag kanske skippa den nya? Om ni tycker inte det är något att ha.

Skulle vilja ha tangentbordet på den men det finns ju inte på svenska så

Även sugen på läderlänken.

Jag hade behållt om jag var du.

2 gillningar

Kanske räcker med skaffa nytt armband då :rofl:

Men att mäta syre är väll najs?

Gjorde några gånger när jag fick den sedan inte ens tänkt på funktionen.

1 gillning

Är väll mer att den har koll hela tiden om det är något konstigt på g ?

1 gillning

Syremätningen är inte speciellt viktigt såvida man inte lider av sjukdom skulle jag vilja påstå.

Men om du absolut måste :wink:
https://www.apotea.se/beurer-pulsoximeter-po-30

Å andra sidan i coronatider så kanske man plötsligt tycker det är viktigt :thinking:

host köpstopp? host

5 gillningar

Ah efter nyår blev det :rofl:

Jag stängde av att den vaknar när jag flyttar armen, det räckte för att batteritiden skulle bli märkbart bättre.
Sedan har jag sömn aktiverat, så jag får inga notiser heller under natten.

Menar du “Väck vid handledshöjning”?