Tråden om AirPods Max

Låt oss rangordna sannolikheten.

  1. Satteliter.
  2. Nya färger.
  3. USB-C.

Jag blev rätt imponerad av dom när jag provlyssnade .
Mitt syfte är inte utomhusanvändning utan till film i soffan. Men de har en hög prislapp även om de sjunkit en del sen releasen.
En parentes
Ska jag säga något om dom så hade de bra dynamik i ljudbilden men basen var sådär. Kolade igenom en del atmos rullar/sekvenser i en butik. Blev imponerad
Men dyr pjäs. En Soundbar kostar i nivå o då kan hela familjen njuta.
Men mina Sennheiser hdr 175 kostade mig 3-4 gånger mindre och funkar utmärkt i tv soffan.
De ger mig dessutom bra surround effekt o till viss del ”over head feeling ”. Basen i dom är dessutom riktigt skön.

Sorry om jag omnämner ett par andra lurar i denna artikel men de är värda att ta upp här tycker jag.

2 gillningar

Det var en ny sort av auto correct. :joy:

1 gillning
1 gillning

Dark cherry. :heart_eyes:

1 gillning

Den här helgen har jag ägnat mycket ledig tid åt ljud. Bakgrunden är den här tråden, Vilka earbuds ska jag köpa?, där ni kan följa min jakt på ett par bra Earbuds Men ljudfokuset har gjort att jag testat att lyssna på poddar och YT via mina AirPoos Max och försöka använda rumsligt ljud. Men jag blir nästan illamående eller som att jag tappar balansen när jag lyssnar så. En väldigt märklig känsla. Till film har jag testat det några gånger och där fungerar det bättre. Kör ni andra med rumsligt ljud?

Nej.

1 gillning

Testade i början men inte längre.

1 gillning

Till TV:n gör jag det och tycker det är riktigt bra.
Men mycket eller skulle nog säga all musik jag lyssnar på har inte stöd för rumsligt ljud så inget jag kan uttala mig om.

1 gillning

Film funkar det till som sagt tycker jag också. Även om mervärdet är begränsat. Dessa knep tillför egentligen väldigt lite om man jämför med skillnaden mellan bra och halvbra ljud.

Tycker inte om vad de gör med ljudet ens vid filmtittande. Tycker däremot att det är fantastiskt ljud utan rumsligt ljud.

3 gillningar

Använder vid film/serietittande men inte annars.

1 gillning

Ja, men bara på det som är mixat som det från början. Rumslig stereo har jag slagit av. Låter så konstigt.

1 gillning

Jag kör Sennheiser lurar med surround funktion, det går inte heller att ha påslaget då det bara blir konstigt. Tycker de flesta “effekter” oftast förstör ljudet.

2 gillningar

Vad som är nytt sägs ju inte. :man_shrugging:

3 gillningar

Du får gissa dig till det :joy::sweat_smile:

Safari är snabbare. :wink:

Ser ut som det är bättre stöd för Find me som kommer i nya firmwaret.

3 gillningar

Uppdateringen har trillat in på mina AirPods PRO nu

2 gillningar

Är det någon som fått sina AirPods Max uppgraderade.
Mina Pro och vanliga är det men inte Max. :thinking: