Tips på filmer och serier (2021)

Hustrun och jag var tvungen att fixa en liten grej till sonens skola. Då hade vi dumburken på där det där visades. Jag konstaterade dels att det nog var flera år sedan jag såg på tablåtv utöver mellodifestivalen(:blush:) och dels att programmet fyllde mig med blandade känslor. Å ena sidan var det lite småputtrigt trevlig, å andra sidan extrem pretentiöst med fantastiska inredningar och superstylade människor. Nu missade jag slutet och det var ju lite tråkigt, men det finns chans eller risk att detta kan bli väldigt populärt.

Tack för tipset. Dottern älskar Harry Potter, frun köpte nyligen alla på dvd men det här känns lite mer 2021 :slightly_smiling_face:

Det var inte på direkt billiga adresser bostäderna ligger på :sweat_smile:

Brukar variera en del från avsnitt till avsnitt. Den här gången var det relativt lyxigt.

De var i Gbg för 2-3 år sedan, då var det mer “normala” adresser (läs under 8 miljoner)

1 gillning

Första Wonder Woman var helt magisk, andra fungerade medans det nog bli otroligt svårt att göra en tredje.

Såg klart den igår och tycker tvärt om.
Överraskande bra. Efter att ha tittat på norska EXIT så trodde jag denna skulle vara mycket sämre men minst lika bra.
Hon det handlar om är bra på riktigt och Ravy är läskig.

Jag tycker verkligen ni ska ge den en chans.

Finns på Netflix

:+1:t2: :+1:t2: :+1:t2: :+1:t2: :+1:t2:

3 gillningar

Såg den igår också, helt ok!

Jag får kanske se ett avsnitt till. Har bara lite svårt för Rinkeby svenskan som blir lite jobbig efter ett tag, blir lätt överdriven och tjatig. Sen glorifieras ju de kriminella elementen lite för mycket. Men som sagt, klipper ett avsnitt till.

”Tumba – en släktsaga” (SVT Play) har premiär nu på söndag.

3 gillningar

Guy Ritchies film The Gentleman var riktigt bra. Kvalitetsfilm helt enkelt. I och med att det är en riktig kvalitetsrulle är den lite speciell…:smiley:

5 gillningar

När jag ser IMDb-länken så ser jag att de missar en av de viktigaste rollerna/skådisen - Hugh Grant.

1 gillning

Den var riktigt bra!

Någon som har tips på liknande filmer?

Inte alls lika, men har du sett The Kingsman?

2 gillningar

Yes! Försökt att hitta fler liknande filmer men gått bet.

Hittade en isländsk serie som påminde mycket om Guy Ritchies sätt att filma men kan inte komma på vad det heter nu. Kvinnlig huvudroll i den serien

Okej, tänk vidare för den har jag inte sett…:smiley:

1 gillning

Snatch, Hard boiled sweets, Rock’n’rolla. The nice guys
Sen är ju Tarantinos bra :smiley:

Edit: Glömde Kiss Kiss Bang Bang

2 gillningar

Började kolla igår och frun och jag blev hooked. Sett tre avsnitt. Bygger på verkliga händelser.

6 gillningar

Tack för tips, låter intressant!