Tips på filmer och serier (2021)

Med all den infon så behöver ju nu ingen se den :wink:

Ja så kan man ju också tolka det. Kan väl vara på sin plats att det inte bara kommer positivt här utan även negativt. Sa ju aldrig att serien var dålig utan ville mera uppmärksamma att den inte tog slut. Lite surt om säsong 2 kommer om ett år då man glömt de flesta detaljerna vilka var många och då får se om säsong 1.

Får hoppas Exit kommer med en säsong 3, inte bestämt än. :slight_smile:

2 gillningar

Japp Exit får gärna göra 10 säsonger till om de vill. Lupin måste ju dyka upp snart också hoppas jag.

2 gillningar

Ja, Lupin ser man gärna mer av :slight_smile:

Såg precis “The Last Cruise” på HBO. Dokumentären om de som satt fast på kryssningsfartyget Diamond Princess där Corona bröt ut ordentligt. Tycker den var lite kort och det kändes som den tog slut nästan direkt men helt klart sevärd.

2 gillningar

Har sett om Contagion och den var exakt så bra som jag tyckte när jag såg den förra gången. Filmen har flera luckor, men med Corona i luften är den onekligen extra aktuell.

3 gillningar

Klassiker faktiskt, ska nog se om den nu också.

1 gillning

Någonting helt annat än tipset ovan är Wonder Women. Jag tycker den var riktigt bra. Jag nästan skäms för att skriva det, för ett par år sedan gick alla dessa DC och Marvell-filmer bort, men idag blir det familjehögtider när vi ser dem.

Den är klart sevärd med Coronaglasögon om man sett den tidigare. Har man inte sett den, är den ju ett fynd…:mask:

1 gillning

En gammal klassiker på Netflix, Sleepers. Riktigt sevärd.

Häxorna (iTunes Store)

Jakten på Lasermannen (SVT Play)

1 gillning

Är det en ny dokumentär?

Ja från i år.

1 gillning

Kollade första avsnittet av Snabba Cash, vilken dynga. Fattar inte anledningen till denna serie, hade ju varit enklare att kalla den något annat.

Den ska vi kolla.

Bra pris! 8 filmer 299kr
Harry Potter Complete Collection av Warner Bros. Entertainment Inc. På iTunes
https://itunes.apple.com/se/movie-collection/harry-potter-complete-collection/id776215550

1 gillning

”Vem bor här?” är i Göteborg i säsongspremiären.

2 gillningar

Hustrun och jag var tvungen att fixa en liten grej till sonens skola. Då hade vi dumburken på där det där visades. Jag konstaterade dels att det nog var flera år sedan jag såg på tablåtv utöver mellodifestivalen(:blush:) och dels att programmet fyllde mig med blandade känslor. Å ena sidan var det lite småputtrigt trevlig, å andra sidan extrem pretentiöst med fantastiska inredningar och superstylade människor. Nu missade jag slutet och det var ju lite tråkigt, men det finns chans eller risk att detta kan bli väldigt populärt.