Tror att det var @Marcus_Attefors som tipsade om The Penguin, jag brukar inte gilla superhjältefilmer, men i denna har de tagit bort allt övernaturligt, gjort det mer som en Sopranosrulle. Jag tycker dessutom att Colin Farrell är ganska lik James Gandolfini i den rollen, både till utseendet och till sättet. Sträckkollade 6 avsnitt igår, var faktiskt riktigt underhållande
Jag gillar den! Ska se avsnitt 3 nu!
Kan inte en enda streamingplattform vara fri från sekten Wahlgren? De är ju precis överallt, hela tiden.
Har sett de tre släppta avsnitten och än så länge känns det som den svagaste säsongen hitintills. Med denna uppställning hade jag förväntat mig mer men det kanske kommer. Trodde Wahlgren skulle torska direkt men tyvärr ser det inte så ut.
Sett klart Diplomat 2 på Netflix. Klart bra.
Jag gillade den skarpt och ser redan fram emot säsong 3. Rejäl cliff hanger också.
Måste säga att jag är positivt överraskad av "The Pirate Bay" på SVT. Trodde den skulle vara lökig men de har fångat tidsandan väl och känns inte cringe någonstans tycker jag.
Tycker också den är bra. Lite kul att man går tillbaka på att längta efter ett nytt avsnitt ska komma ut så man gjorde förr. Nuförtiden matar man genom allt på engång och sedan tar nästa och nästa serie typ.
Såg klart Paris has fallen igår. Den var bra de första 5 avsnitten ungefär, sedan kändes det som att de bara ville avsluta serien hastigt. Ingen höjdare direkt de sista tre avsnitten.
Jag tycker den höll hela vägen, men det ligger mycket i det du skriver. Den blev mer mekanisk på slutet.
Skyshowtime
Jag är iofs på avsnitt 9 och det skiljer sig från de tidigare versionerna.
Rekommenderas
Såg Dune del 1 på DVD hos en kompis:
Dune (2021) - IMDb
Vet inte om DVD.n eller DVD spelaren var defekt på något sätt, men stora partier av filmen var så mörk så man knappt såg något. Eller om det var filmat så?
Drog ned betyget även om storyn som sådan var bra.
Tre av fem stjärnor.
Jag tror det är vanligt. Många filmer som är mörka. I alla fall i min erfarenhet. Spelar ingen roll om det är DVD, Blu-ray eller streaming.
Dock inte sett filmen så kan inte svara på just det.
just den e sjuuuukt mörk , annars tycker ja oxå att många filmer e mörka nuförtiden
Tidigare hade jag problem med AT'n som mörka de ner mörka scener lite till. Vet inte vad det var men det är borta nu.
Jo det är en fantastisk serie , älskar den ....