Tips på filmer och serier (2023)

Kollar på The Days på netfxxx, serie i 8 delar som handlar om jordbävningar och hamnvågor i Japan 2011.

Kollade första avsnittet igår efter rekommendation av gurun Linus Fremin.
Sevärt.

3 gillningar

Började kolla på en rysk krigsserie. Väldigt fyrkantig på många sätt och rätt dåliga specialeffekter, men funkar när man har lite serietorka i väntan på Masters of the air. Var ändå något med serien som fick mig att fastna. Finns på Amazon Prime, såg att den även finns på Youtube, osäker på kvaliten där dock.

Watch The Attackers | Prime Video (amazon.com)

Tour de France: Klassikern inifrån
Vi får följa med på världens tuffaste cykeltävling som pågår i 3 veckor. Spelades in förra året när starten var i Köpenhamn. Välproducerad och många toppnamn och lag medverkar.

Gammal goding (2011) som jag råkade träffa på via TikTok men som var en dold pärla

Finns på Apple TV, viaplay och Rakuten

Dessutom så lyfter de Alice Cooper till rätt plats i historien! :slight_smile:

Om jag någonsin skulle göra en Top tio lista så skulle den här vara bland de topp fem. Vet att den inte är så uppskattad av alla men för mig är den helt fantastisk.
”I’m poorly made” är repliken som får ögonen att tåras varenda jäkla gång jag ser den. Finns att strömma på Skyshowtime.

1 gillning

Jag skulle inte sätta den topp fem men som en extrem fan av Aaron Sorkin tycker jag även Steve Jobs är en väldigt bra film. Jag fattar kritiken att den inte på något sätt följer boken eller nödvändigtvis ger en sann bild av Jobs men tre akts teaterstrukturen tillsammans med Danny Boyles fantastika regi och Fassbender, Daniels och till och med Rogens skådespel blir det en väldigt bra film som står på egna ben även om man inte visste något om Apple och Jobs.

1 gillning

Jag och frugan såg de två första avsnitten av Skamlös på SVT Play. Herregud vilken psykopat och svindlare. Otrolig historia som rekommenderas starkt att se. Sista avsnittet av dokumentären kommer nästa onsdag.

6 gillningar

Har sett klart Exit, sista säsongen. Klart sevärd även om denna säsong var den lugnaste. Sista avsnittet hette Exit men det känns som om det kan bli en säsong till.

4 gillningar

Klipper första avsnittet när jag varit i djuraffären. :joy::joy:

2 gillningar

Klipper två avsnitt ikväll, skippar djuraffären. :rofl:

2 gillningar

Kan bli så här med fast med djuraffär. :joy::joy:

2 gillningar

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Hultsfredsfestivalen

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Hultsfredsfestivalen

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Hultsfredsfestivalen

Sett första 30 minuterna, galet.

1 gillning

Vilket stolpskott. Det sjukaste var ju när han pratade om "advokaten" som sitter i fåtöljen i deras reklamfilm. Vilken torsk. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Haha ja, jag hoppas verkligen reportern attackerar honom hårdare i sista avsnittet.

1 gillning

Jag såg klart hela sista säsongen på en kväll. Tycker sista säsongen var en klar försämring mot de tidigare. Känns som den slutade mitt i. Har en kompis i Norge som jobbar som IT chef på ett större företag där, brukar skämta med honom om att serien handlar om honom och hans polare, han uppskattar inte skämtet :sweat_smile:

2 gillningar

Sett båda avsnitten nu, sinnessjukt. "Lustigt" att dessa bluffare ofta kommer från Norge, finns ju ett gäng MLM-skojare därifrån som blåser folk på massor med pengar om och om igen.

1 gillning