Hultsfredsfestivalen

Kan även tipsa om dokumentären om Hultsfred på SVT. Sjukt mycket material och även från åren jag var där så nostalgin var total.

1 gillning

Finns väldigt mycket från Hultsfredsfestivalen på Youtube också. Bland annat den här fantastiska konserten som jag var på:

1 gillning

Var på den jag med. Var många bra band det året, riktigt många bra band.

1 gillning

Såg du någon gå runt med en gorillamask det året så var det min knäppa festivalkompis.

1 gillning

Inte vad jag kan minnas.
Men jag har för mig att det var det året vi hade en brevbärare som grävde ner sig i vårt partytält naken i en postsäck. :joy:

1 gillning

Kommer aldrig glömma när jag var där 2008. Dels för att jag blev så sur att Linkin Park ställde in 20 minuter innan konserten och sedan för att det var återförening för Rage against the machine. Stod längst fram full som en kastrull och bara njöt under hela konserten. Otroligt var det.

Dagen efter tror jag det var så spelade Håkan skrikfest Hellström. Jag och en polare hade en 70 absolut och gömde oss i tältet och tömde den jäveln till hans skrål utanför. Minns inte så mycket mer av den kvällen men har fått en del återberättat :joy:

2 gillningar

Finaste stunden på Hultsfred under alla år hade jag under den här konserten i Teaterladan:

Det var intimt. :smiling_face:

1 gillning

Såg RATM strax innan de splittade på Hultan år 2000. Grymt tryck, man kände hur gräsmattan studsade av allt folk som hoppade i takt.

1 gillning

Haha var samma 2008, trodde stundtals att jag skulle mosas. Vågar inte ens tänka på vad som hade hänt om man hade ramlat ned på marken.

1 gillning

Upplevde samma sak när min kompis släpade med mig på Limp Bizkit. De var usla, alla hoppade och det var bara att hoppa för överlevnad.

2 gillningar

:black_heart:

1 gillning

Missade ju tyvärr Hultsfred, känns nästan som den blivit lika kultförklarad som Woodstock. En fråga till er som var där, hur var det? Var det riktigt stökigt och dräggigt? Jag är sugen på att åka på Sweden Rock, som jag heller aldrig varit på, men det har heller aldrig blivit av. Kanske nästa år :slight_smile:

1 gillning

Det är nog lika mycket fylla på Sweden Rock som Hultsfred men medelåldern är nog lite högre på SR, och färre punkare

1 gillning

Det var ungdomliga tider, mycket fylla, bra musik och möten med människor man aldrig hade träffat annars. Tänk dig en bra fest som varade en vecka. Lägg därtill att du faktiskt fick se alla band man annars bara såg på tv eller hade skivorna med.
Må vara smått nostalgisk men fan vad trevligt man hade på den festivalen.

2 gillningar

Kan inte förklara med ord men bjuder på bilder :joy:
20875405941
20875435941
20875490941
253_20875510941_8518_n
253_20875705941_830_n

3 gillningar

253_20876515941_5866_n
20876525941
20876730941
20876760941
20875440941

6 gillningar

Ja jävlar vad stökigt. Ser ut som när jag tittar på bilder från gymnasietiden ungefär :joy: Saker och ting var nog inte bättre förr trots allt. Fast du/ni hade säkert askul :slight_smile:

Har så många fina minnen från hultan :heart:

2 gillningar

j vilken era de va !!! var där x antal gånger , vilka minnen mitt starkaste kanske inte bästa men ja kom ihåg att ja tillome fällde en tår , var när electric banana band spela maja min peraja 1997 ujujuj !!!

2 gillningar

Önskar jag hade haft större intresse för festivaler när man var yngre, synd att man missade Hultsfred eran. Debuterade först 2013 på första Bråvalla, minns det som att det var rätt stökigt då med men riktigt bra band och en helvetes massa lera😄

4 gillningar