Tips på filmer och serier (2023)

OK, har just sett första avsnittet av Ted Lasso, Det enda som jag fick med mig var att det är ett försök att härma "Major League" me Charlie Sheen.
Jag hoppas att det blir bättre men har tyvärr inga större förhoppningar.

Du kommer gilla den. Omöjligt att inte göra det

1 gillning

Döm inte en serie som rullat länge och vunnit massvis av priser på ett litet avsnitt. Serier tar tid att bygga karaktärer etc. Den är fantastisk och då är jag ändå totalt ointresserad av sport.

Såg precis "A man called Otto" tyckte den var otroligt mycket bättre än det svenska originalet. Fan vad bra Tom Hanks är :heart:

4 gillningar

Trodde först att du skrivit fal att det skulle vara Donnie Brasco men efter att läst handlingen förståd jag att det var en annan film. Men kan för övrigt rekommendera Donnie Brasco som är en maffiafilm.

Den där måste man ju se. Ren och skär nostalgi.

1 gillning

Donnie Brasco är också helt fantastisk! :grin:

Sett nästan två avsnitt av Fubar på Netflix. Finns det något ursäktande att säga om denna serie? Känns som riktigt riktigt dålig.

2 gillningar

Vad jag hört också, inte hunnit kolla.

1 gillning

Jag hade ett hopp men jag kan inte annat än hålla med dig

1 gillning
1 gillning

Inget mästerverk direkt den där, men helt ok underhållning.

1 gillning

Inte lönt. Hur mycket jag än gillar Arnold så kan jag inte med denna.

Platonic fungerar inte heller. Set, vad kan jag säga. Jobbig och inte rolig.

Däremot gillar jag Lincoln Lawyer på Netflix.

Dottern och jag började kolla i fredags. Blir helt klart en serie vi tittar på tillsammans. Lite smårolig.

1 gillning

Morden i Barking på SVT.

En sann historia utan någon direkt dramatisering. Den är otäck att se. Mest på grund av polisens enfald. Inte direkt någon Barnaby i verkligheten direkt.

Missar aldrig en dokumentär av Tom Alandh.

2 gillningar

Sett Palmemordet den stora mörkläggningen på kanal 5:

Intressant och välproducerad.

Jag hade svårt att ta den på allvar pga att de envisades med att prata knagglig engelska istället för svenska.

Den ska väl visas internationellt antar jag. Så man får stå ut med engelskan.