Tips på filmer och serier (2022)

Gaaaaanska säker på att jag aldrig sa det men att du valde att tolka min fråga på det sättet.

Ja, det står inte uttryckligen utan är en liten implicit tolkning av mig utifrån diskussionen.

Men, nevermind, vi går vidare

Jag tolkade det på samma sätt som @BlackSmp men jag valde kanske en annan approach.

1 gillning

Tolka är aldrig bra. Det hela var mer en vänskaplig fråga om att du kanske tycker om kortare serier istället. Jag vet att jag gör det, LOST undantaget. Miniserier är längre än filmer men drar inte ut i all evighet utan tydlig riktning eller mål.

Jisses. Ja, det kanske är så då att det är jag som får jobba på att vara tydligare. Noterat. :blush:

1 gillning

Gick en tv-serie, på 6o-talet, som hette Jagad, inte den med Harrison Ford, som bara fortsatte och fortsatte, så den svenska TV-publiken krävde att den skulle få ett slut. Svenskarna var inte lika TV-vana som Amerikanerna.
Jag minns det inte men mina föräldrar har berättat om hur less de blev på att det aldrig tog slut.

1 gillning

Dallas led väl lite av det också? För sisådär 20 år sedan var det ju standard med 20-22 avsnitt per säsong. Personligen kan jag tycka att tio avsnitt per säsong är precis lagom. Vilket iof inte hjälper när serien pågår i 15 säsonger.

1 gillning

”Welcome to Chippendales” visar strippbranschens mörka baksida Miniserien om Chippendales klär av strippbranschen | MovieZine

Trailerpremiär: Bruce Willis och John Travolta gör upp i "Paradise City" Trailer: Willis vs Travolta i "Paradise City" | MovieZine

Slow Horses kommer med säsong 2 på Apple TV+ den 2 december. Har ni inte sett säsong 1 så gör det.

3 gillningar

Super! Jag har läst några av böckerna i bokserien. Ska ta och läsa lite till!

1 gillning

Nu har jag och (snart)trettonåringen sett Maktens ringar på Amazon. Vi båda ger typ högsta betyg. Även om jag vill ha ett avsnitt eller en säsong till.

Vi bestämde oss för att se om Sagan om… och Hobbitfilmerna.

1 gillning

Sett The Old Man (Disney+) denna vecka. En av årets bästa serier när 2022 summeras.

4 gillningar

Fastnade direkt

William Gibson är sällan fel

Prime

2 gillningar

Men det är väl två avsnitt kvar?

Tror inte att de sänker betyget.

1 gillning

Helt klart sevärd men hade lite högre förväntningar. Ser dock framemot och se vad det landar.
Något som jag inte kunde släppa var dom gigantiska statyerna i London. Har dom någon mer betydelse.

Vi såg klart Only Murders in the Building igår.
Bra lättsam "mordmysterium" med Steve Martin, Martin Short och Selena Gomez i huvudrollerna.
Lite "cheezy" ibland men väl värd att se.

Tycker att andra säsongen är sämre än första. Såg ändå alla avsnitt men det är ingen serie jag kan rekommendera.

1 gillning

Kollar på Att lösa ett mord på Viaplay och blir förbannad på hur SSI använder pengarna till sin i detta fall meningslösa undercover verksamhet. Bättre dessa pengar gått till polislöner istället.