Tips på filmer och serier (2022)

Kan bara hålla med…

Sett två av fem avsnitt av Candy på Disney+.
Riktigt snygg och välspelad miniserie som bygger på verkliga händelser.
Med Jessica Biel i huvudrollen.

Kör ett par nätter på jobbet och har lite tid att kolla på de serier jag missat.
Just nu inne på säsong 2 av "The Leftovers"

Förstår inte riktigt vad det är jag kollar på - men kan inte sluta kolla. :joy:

Har ni sett den?

Den är inte helt enkel :slight_smile:

Leftovers är fantastik. Vackert regisserad och med så oerhört välskrivna karaktärer. Lite avis att jag inte kan se det för första gången igen.

1 gillning

Jag är bara rädd att jag övertänker serien lite. Kanske skadad efter ”LOST” så letar hela tiden svar på allt - men gillar det jag ser - ändå 2 säsonger in… :slightly_smiling_face:

Alla är vi olika och tittar på saker på olika sätt. Men jag skulle nog rekommendera dig att bara "go with the flow" och se på allt som sker från karaktärernas ögon, inte dina. Av ren nyfikenhet; vad tyckte du om LOST som helhet och om slutet?

Jag fullkomligt älskade LOST och allt som serien gjorde, vart den tog vägen och slutet golvade mig helt. Kan sakna känslan som fanns när den serien gick och ett helt community av fans gick ihop, spekulerade, tolkade olika och försökte lösa något som egentligen inte ens var där. :joy:

Vad tyckte du?

Jag orkade inte se klart Lost. Tycker att många mystiska saker som hände i början av serien aldrig löstes.
Som exempel så var det något inne i skogen som var stort och kunde ruska om stora träd. Vad var det för något?

Gav upp efter första avsnittet
:slight_smile:

1 gillning

Svaret på det fick du i säsong 2. :wink:

Jag såg nog så långt, men det är inget jag minns.

Håller med dig. Något av det smartaste och mest tillfredställande som gått på tv de senaste 20 åren. Finns det dåliga avsnitt? Absolut. Men som helhet är den fantastisk och den kräver att du hänger med och faktiskt minns vad det är du ser. Och även om jag har lite issues med första halvan av säsong sex så är slutet något väldigt, väldigt speciellt. Jag kommer att försvara serien så länge jag lever känns det som.

Grejen är ju lite att för varje svar man fick skapade två nya frågor. Det var lite så serien var konstruerad. Skaparna ville att man skulle se serien för karaktärerna och deras utveckling medans en stor del av tittarna bara ville ha svar på alla mysterier, vilket man till slut fick, mer eller mindre, men det tog 121 avsnitt.

Jag tyckte flera av karaktärerna var ganska så dåliga. De var lite som att man skrev om dem för varje händelse/avsnitt. Fick inte någon bra känsla för någon av dem utan jag blev mest irriterad och stressad.
Såg nog en bit in på tredje säsongen ser jag när jag kollar på imdb.

Då var den nog helt enkelt inte för dig. :slight_smile:

Nej, det var det nog inte, även om idén var intressant och kunde blivit bra (utifrån min synvinkel) men jag gillar inte Walking Dead serien heller, även om jag gillar zombies och katastrof/utrotning/virus temat.
Walking dead tycker jag har precis samma problem med karaktärsbeskrivningen som Lost har.

Kortare serier kanske är mer din smak? Ovan nämnda Leftovers är som sagt fantastisk. Watchmen är också otroligt bra, även om den kräver viss kunskap om boken, eller i alla fall filmen.

Nejdå, om jag gillar serien får den fortsätta hur länge som helst. Men det kanske är så enkelt att jag är så gammal, och har sett så mycket film och TV, att jag börjar bli lite kräsen på vad jag lägger min tid på. :slight_smile:

Skall kolla in Leftovers.

Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan Lost och långa serier. Bara för att jag inte gillar Lost så betyder det väl inte att jag skulle föredra kortare serier?

Lost upplevde jag som lite pseudopretentiöst elände men jag har inget problem med att andra gillar och ser den.

(Jo, jag vet att frågan var riktad till MatsOlov :slight_smile: )

2 gillningar