Smidigt, med Norwegian får man cashpoints man kan använda till resor.
Enklare att reklamera med än om man använder sina pengar direkt. Ingår ofta olika försäkringar osv också.
Smidigt, med Norwegian får man cashpoints man kan använda till resor.
Enklare att reklamera med än om man använder sina pengar direkt. Ingår ofta olika försäkringar osv också.
Kör också på Norwegian Card och är nöjd
Reser för lite för att kunna tjäna ihop resepoäng och sådant. Fast senaste resan köpte jag på kortet, min fru blev sjuk och nu håller vi på med att försöka få ut på reseförsäkringen. Fortfarande under behandling.
Använder aldrig krediten på kortet, betalar alltid direkt.
Säkrare än debitkort/bankkort där beloppen dras direkt från bankkontot.
Vissa saker måste du ha kreditkort till, exvis bilhyra brukar ofta kräva kreditkort.
Nollar fakturan varje månad och har på ca 2 år fått över 4000 kr i cashback. Varför inte få poäng / cashback på något man ändå gör, dvs handlar.
Bankkort är ju även det sämsta om man skulle behöva reklamera ett köp, då är ju pengarna redan dragna
Nyttjar aldrig krediten utan betalar direkt när räkningen kommer. Använder det mest som ett enkelt sätt att ha kolla på vissa utgifter. Till exempel
ICA kort för att ha koll på matkostnad
CirkleK för att ha koll på bensinkostnad
Sedan är det ju alltid bra att ha minst ett kort som backup om ordinare kort skulle strula
Jag kör allt på mitt Norwegian och betalar alltid allt innan förfallodagen då det inget kostar. Har det av praktiska skäl då man kan reklamera köpet om något går fel.
Två vänner som nästan samtidigt råkade ut för saker. Den ena köpte en matta med bankkort och butiken drog dubbelt. Var ett helvete att få tillbaka pengarna. Den andra var i USA och fick sitt mastercard skimmat, dök upp dragningar efter han kommit hem. Inga problem att reklamera
Under pandemin så vägrade KLM betala tillbaka våra flygbiljetter, drog en reklamation via kortutgivaren, pengarna var tillbaka på två bankdagar
Hade liknande grej med två biljetter till Thailand, reklamation till Norwegian istället, krediterat på 2-3 dagar.
Kör med ett OKQ8 sedan några år tillbaka med en kredit på 3000 som jag balanserar varje månad, har den mest för fordonen och som reserv.
Det finns någon säkerhetsfunktion som spärrar när man tankar, jag har en diesel med 80L tank och den stannar i tankningen innan den är full fast det finns täckning. IRRITERANDE!
Spärren finns på alla kort. Brukar vara ca 2000 om jag minns rätt. Den kan iofs vara lägre om du har 3000 i kredit.
Det är kanske olika per kedja. Tankar bara fjällbilen och då på Bilisten. Där får man ange om man vill tanka för mer än 1500 eller inte.
@RolexJocke stämmer det att Norwegian mastercard bara ger cashback upp till 100k per kalender år?
Ja.
Okej, tråkigt. Amex Blue, något du vet om det funkar bra i EU?
Det fungerar rätt bra inom Sverige V
Kom bara ihåg att de betalar ut cashbacken en gång om året och om du säger upp kortet så tappar du all intjänad cashback.
Tack för all info
Får se vad jag gör
Cashbacken är inget jag tänker över direkt, har aldrig plockat ut det. Har ju även så kallade cashpoints. Inga direkta mängder som det blir utav det hela. Jag skaffade kortet för att samla allt på ett ställe och att man kan reklamera köp när det behövs. Betalar alltid innan förfallodatumet så då kostar det ingenting, det räcker för mig.
Samma här. Men det Refunder jag hade fick jag tillbaka 5000 kr på två år utan att ändra köp beteende
Cashback eller points upp till 500:-
Hittar du något bättre så hojta till