Då refunder sänkte sin bonus så vet jag inget kort som direkt ger mer än 0.5 procent tillbaka.
Refunder ger fortfarande 1% på livsmedel, det är ju en ganska stor del av löpande utgifter.
Beroende på hur de definierar livsmedel såklart.
Men en sak är ju att ha ett kort med någon form av bonus oavsett vilket än att inte ha något alls utan ett rent bankkort tex
Ja, så länge du kan hantera det och betala din skuld varje månad. Annars går det snabbt utför…
Fast visst är fördelarna många, lättare att få pengarna tillbaka vid strul med resor bl.a
Naturligtvis, kräver lite mer disciplin för vissa kanske
Amex Cashback-kort ger 1,25% tillbaka på alla inköp.
Tack för tipset. Kör det mesta med SAS Amex och utnyttjat det med en del gratis flygresor.
Men detta med cashback lät ju intressant.
Med en avgift på 35:-/mån lät ju också ok.
Har också kört SAS Amex de senaste åren och resekorten känns bra i allmänhet men gillar ett 'rakt' cashback-kort om man inte sparar till något speciellt.
Gjorde samma, hoppas man lyckas samla in några hotellnätter till nästa sommar.
Troligtvis en korkad tanke men….. Finns det något sätt att betala vanliga räkningar via kort?
Ibland har jag sett den möjligheten men då intre bonusgrundande. Oftast brukar det inte vara möjligt.
Går tex med Remeber
Finns flera tjänster på nätet som erbjuder detta, jag provade Betalo för några år sedan och det fungerade bra, gav bonus poäng på mitt kreditkort.
Kruxet är att dessa tjänster kostar mer än vad bonusar ger så man går back i det långa loppet, fast saknar man bara några poäng för att nå en viss nivå kan det vara vettigt.
Man kan inte betala krediträkningar med kreditkort, som lesingbil eller andra kreditkort.
Jag betalade en dyr resa via en sådan tjänst. En liten resebyrå erbjöd ett mkt bra pris om vi betalade direkt(kunde visa "kvitto" på betalningen) och så mycket pengar hade jag inte på kontot. Om jag kommer ihåg rätt använde jag Amex som kort och det kostade 500 kr i avgift. Men vi sparade ändå en rejäl slant.
Iallafall finns det den möjligheten hos Norwegian. Jag betalade en faktura från Park&Charge med Norwegiankortet och fick cashpoints på mitt köp. För övrigt mycket nöjd med Norwegian kortet hittils. Igår höjde de dessutom sparräntan till 3,45% på sparkontot
Edit: Såg nu att i villkoren så står det att man ej tjänar cashpoints på just räkningar. Måste vara nån bugg som gjorde att jag fick det på den transaktionen. De korrigerar säkert det.
Tillfällen där du ej tjänar CashPoints
- Kontantuttag i Sverige och i utlandet
*** Räkningsbetalning (betalningar och överföringar genomförda via MinSida/appen)** - Köp hos andra flygbolag än Norwegian
- Köp av valuta
Jag betalar min Lynk via kreditkort och får bonus för det. Fast det är ju ingen vanlig leasing, det är ju ett abonnemang.
Sätter liv i tråden igen.
Någon som bytt/skaffat nytt kreditkort senaste halvåret och nöjd med det?
Har inte bytt, kör fortfarande Norwegian som jag är nöjd med. Har även CarPay som fungerar fint det med.
Nej har fortfarande Refunderpay som daily driver. Hyfsad cashback men mycket reklam
Ni som handlar på kredit, varför gör ni det? Bonuspoäng? Varför bara inte betala på direkten?
För att samla poäng. Kör SAS Amex och betalar alltid direkt när räkningen kommer.
Nu senaste köpte jag flygbiljett för dottern och mig och betalde bara för en halv biljett, resten var med poäng.