Blandat här med, vet inte vad jag gjort, bytt någon gång tror jag.
Men det gör ju inget.
Är man en samlare så är man, kan vara bra att ha i sämre tider.
Handlar man med kortet 10 000 kr så får jag ju inte 10 000 kr att använda till cashback eller biljetter. Dvs jag har nog uttryckt mig fel, hur mycket behöver jag handla för för att få 1 cashpoint = 1 krona
Norwegian skötte sig bra under pandemin då jag fick alla mina inbetalda kronor i cashpoints som jag kunde använda när vi började att resa igen.
Finns många saker som är bättre än en gratis lunch
Det är lite olika beroende på vad du köper. Bra exempel från @RolexJocke ovan.
0.5 procent intjänade precis som de flesta andra kreditkort, tack för sammanfattning
Laddar man elbilen så får man 2%.
Ja men huvuddelen är ju 0.5 procent. Refunder hade ju 1 procent tills nu då det i huvudsak blir 0.5 procent och vissa andra grejor 2 procent
Däremot så är ju Norwegian mastercard utan avgift vilket är en stor fördel
Ni som reser en del, är detta kanske något
Billig Concierge service
Det är ett Visa, inte för att det spelar någon roll. Jag skaffade mitt för att jag har ett Mastercard debit kort. Nu gör jag alla mina inköp med Norwegian kortet och betalar hela beloppet innan förfallodagen. Då kostar det ingenting att ha kortet. Sen bryr jag mig inte så mycket om den så kallade cash backen, det ser jag mest som en bonus. Jag vill ha ett smidigt kort och det tycker jag detta är.
Jag betalar med rubbet på förfallodagen annars blir det dyrt. Har oftast ett mastercard och ett visa fall i fall något skulle hända
Funkar Norweigan som SAS Eurobonus gjorde förut, att bara poäng som insamlades vid flygresor gällde för biljetter och nivå på medlemskapet?
Nej, funkar oavsett vad man köper.
Vi har kört Coop Mastercard i flera år, där ger 1kr 0,5 poäng och 100 poäng är värd ca 1kr.
Nu när jag skriver det här ligger vi på 225911 poäng vilket ger förmåner för drygt 2000kr. Finns en del blandat att välja mellan, SJ, Tui, Cmore, Viaplay.
Kostar 295kr/år
Är öppen om det finns nått bättre?
Skaffade precis ett Norwegian kort, samt flyttade sparkontot till Norwegian. De hade ju ganska schysst sparränta just nu
Jag har gjort samma sak efter att denna tråd väckte mig