Tips på bra böcker

Då kan jag tipsa om Blod och aska av Jennifer L. Armentrout. Det är verkligen Romatasy med stort R. Blev nästan lite generad när jag läste den. :flushed:

Hahaha ja jag kan säga att man blir generad av dessa böcker helt klart.
Fick mig minst sagt en chock första gången jag lyssnade på A Court of Thorns and Roses…. Graphic Audio dessutom, då är det skådespelare och bakgrundsljud så du kan tänka dig. :joy:
Har för mig att blood and ashes handlar om vampyrer? :thinking:

1 gillning

Jo det är vampyrer bla. Vet inte om det är min grej det här med Romantasy men ofta finns det en bra story i grunden och det är jag för nyfiken för att missa. Graphic Audio har jag inte hört om faktiskt. Läser mest eftersom jag lyssnar mycket på poddar och då hinns inte ljudböcker med.

Ah, vet inte vad det är men har svårt för att läsa om vampyrer.
Läste för ett tag sen ”The serpent and the wings of night” bland de värsta böckerna jag läst haha, såklart var det vampyrer. :joy:
Men det kan vara bra om man hittar rätt böcker!
Sen kan man ju enkelt bläddra förbi eller spola förbi vissa scener…. Kan bli riktigt awkward ibland.
Men skulle vilja tipsa om Throne of Glass.
Både läser på min iPad och lyssnar via audible, det är lite olika från bok till bok.
Graphic audio är skitbra dock! I alla fall när det är bra skådespelare.

Jag får kolla in den :clap:. Vindens namn gillad jag väldigt mycket, men det är mer ”vanlig” fantasy. Har sneglat lite på Mistborn och Fourth Wing. Ahhh det finns mycket man vill läsa.

Fourth wing är skitbra!!! Tredje boken kommer släppas i början på nästa år, är så sjukt pepp.
A court of thorns and roses är också sjukt bra, hade dock väldigt svårt för femte boken av olika anledningar.
Jaa så mycket man vill läsa men så lite tid. :sweat_smile:
Har läst 21 böcker i år hittills haha.

Gött då vet jag vilken serie jag ska satsa på. :blush:.

1 gillning

Håller på att läsa klart serien om Harry Hole av Jo Nesbø. Kan rekommenderas om ni gillar deckare.

2 gillningar

@Bluish har du förresten läst Stephen King:s fantasy serie?

Nej, vilken är det du tänker på?

”Det mörka tornet”

Får kika på den. :blush:

Hans blogg var magiskt! Han är för stor för Sverige. Bra att han släpper på engelska!

1 gillning

Läst 4 av 20 i år.

1 gillning

Jag och några kompisar lagade hans förätarlasagn för många år sen genom att följa blogginlägget. Roligaste matlagningen jag någonsin gjort.

1 gillning

Åh förätar lasagnen! Den hade jag glömt! Herr Backman är inte dum! Hans fru är riktigt trevlig dessutom. Jag hade deras företag som kund hos Telia innan jag slutade :+1:t3:

1 gillning

Det var tveklöst roligare än god:

2 gillningar

Läste igenom hans Björnstad trilogi förra året. Efter att ha läst dem så vet jag med mig att jag kommer att köpa precis allt Backman ger ut, oavsett språk. Undrar om man kommer att läsa den med kass skolengelska i huvudet? :grin:

Efter Stephen Kings Revival byter vi till en annan sorts ”skräck”

Jag har läst honom sedan hans bloggdagar och älskat i princip allt.

Han har en bra översättare för det låter som Backman även på engelska.

1 gillning