Tips önskas om ett eget fotogalleri på nätet

Ser ju bra ut.

Jag är ute efter en huvudsida där jag kan presentera olika klockmodeller. Vill ha en första sida med ett foto av varje modell och sedan om man klickar på fotot ska man komma till en undersida där jag har olika bilder på denna modell. De ska presenteras som småbilder och öppnas upp fullt som det gör på din sida. Är detta möjligt hos Glass?

Jag behöver ingen serverplats för bilderna det har jag redan om det gör någon skillnad.

1 gillning

Vad jag förstår är det väl bara molnlagring som Adobe har? Eller har de så man kan skapa websidor också?

Nja eller jag vet inte.
Det känns som att Glass är rätt straight-forward.
Men kanske kolla på Squarespace? Jag kollade lite på det men tyckte det kostade för mycket pengar.
Glass var mer det jag letade efter då jag vill ha en community och bara kunna ladda upp skiten och slippa oroa mig för all skit som instagram ger och så.

1 gillning

Jag ska kolla runt lite. Hade ett bra fotogalleri tidigare gjort i MS Frontpage men detta program har inte uppdaterats på typ 10 år. Det var anledningen till att jag flyttade över till one.com's fotogalleri som de nu lagt ner. Skulle kunna gå tillbaks till MS Frontpage men misstänker fortfarande att det kommer att sluta fungera helt plötsligt så det känns så där.

1 gillning

https://www.austinmann.com/ är Squarespace om någon tvivlar på att det går att göra snygga fotosajter i Squarespace.

1 gillning

Ja det verkar riktigt nice! Jag kommer jobba upp mig till att skaffa en sån, men under tiden jag fortfarande hittar mig själv med fotograferingen igen är Glass perfekt.

Har kollat lite på Squarespace & Wix men antingen är det svårbegripligt eller så går det inte att göra som jag vill.

Så här ser en undersida ut i MS Frontpage's fotogalleri som jag hade tidigare. Inte så modernt men funkar. :joy::joy:

Klicka här

1 gillning

Kollade på Glass men kommer inte in. Måste man skapa ett konto och betala för en månad minst för att se hur det är upplagt? Står 14 dagar gratis men de vill ändå att jag lämnar mina kortuppgifter.

Ja jag fick också lämna uppgifter.

Insåg precis att man ser mitt efternamn med men skitsamma, finns inga stalkers här hoppas jag. :joy:

Tror det finns en tråd någonstans här i bubblan om Glass. ”Alla” skapade ett konto när det var nytt.

Här:

Gå med du också så känner jag mig inte så ensam. :joy:

1 gillning

Det var en total besvikelse. Jag tror att jag stod ut i en vecka innan jag gav upp Glass

Vad använder du nu?

Jag gillade det men jag har svårt att motivera att betala för något jag inte använder. Jag är ingen fotograf. Vet inte om det finns nu men då fanns det ingen möjlighet att ha ett gratis konto för att enbart följa fotografer.

Jag tror jag testade en vecka också när det kom men gav upp det. Verkar dumt att man måste behöva lämna ifrån sig kortuppgifter för att se om det passar en.

Inget…. Borde kanske försöka hitta något

1 gillning

Nu blir jag också fundersam, kanske skulle ta bort Glass med… vet inte om det känns rätt.
Men vill bara ha något