Tips önskas om ett eget fotogalleri på nätet

Har idag one.com's One Photo som jag gillar, tyvärr stängs detta ner nästa månad. Jag har kollat runt efter något liknande men inte hittat vad jag söker. Vill ha det liknande som idag, en huvudsida där man ser alla olika modeller och sedan när man går in på en modell så ligger det en massa bilder på denna. När man klickar på bilden visas den i full storlek.

Någon som vet vart jag kan hitta en lösning (gärna snyggare layout) utan att behöva sitta och knacka wordpress som en galning. Gärna lät att ladda upp och uppdatera. Är beredd på att betala för både webutrymme och program om det krävs.

Klickar du här så kan du se hur det ser ut idag

2 gillningar

Hmm. Squarespace kanske vore något för dig? Jag är nöjd med mitt galleri där.

Jag visste inte att One lagt ned One Photo! Körde det själv på min domän förut. Gillade det också!

Är på samma tankar nu, har dock inte använt One photo men hade en gång domän hos One… fast jag var inte supernöjd haha.

2 gillningar

Jag har haft 3 domäner på One och aldrig strulat för mig. Jag la dock ned min sista för några månader sedan. Jag försökte koda och hela skiten själv, men blev aldrig av att slutföra allt.

@RolexJocke

Lägg upp en server på Linode med Nextcloud eller liknande. Det finns Photos app och grejer. Då styr du det mesta själv och ingen kan lägga ned det hur dom vill. Eller också hosta allt på egen hårdvara. Även Synology kan vara värt att kika på.

Jag kollade lite på detta men har inte kommit till skott.

one.com har fungerat bra för mig och one photo var precis vad jag önskade och då tar vi bort det.

Deras emailtjänst är inte så dum heller. Väldigt lätt med email alias. Jag har aldrig samma mailadress till nått, men vill ju få mailen. Något jag inte gillar med One är la att dom ändrar runt för mycket och även tar bort grejer. Innan tog dom bort deras drive man hade där. Tror den låg på 50GB vilket oftast räcker för lite smått.

@RolexJocke Hur gick det för dig här? Hittade du ny sida?

1 gillning

Nix har inte haft tid att engagera mig i detta. Ska ta tag i det snart. Uppdaterar vad jag kommer fram till.

1 gillning

Behöver själv hitta något, vill inte lägga upp på Insta....
Men har verkligen ingen koll.

1 gillning
1 gillning

https://500px.com/

1 gillning

Ska ta mig en titt på detta, tackar.

Adobe har ju som ingår om du har adobe.

Jag har foto paketet men det är väl bara lagringsplats Adobe har?

Glass var inte så farligt pris på, kollade på Squarespace tidigare men kände att det var för dyrt.

Fixade en sida på Glass, gick igenom mina foton igår och la upp även några gamla.
Blev ändå rätt inspirerad och ser fram emot hösten och vintern.
Problemet är bara min självkritik men försöker att stänga av den haha.

3 gillningar