Glass - Photography Community

Är det någon mer än jag som är nyfiken på Glass Glass - i appstore samt Gruber om Glass

Jag har just blivit medlem (14 dagars trial) och har tre inbjudningar som jag kan förmedla för intressserade

Har haft ett konto i två dagar nu, är inte helt hundra om jag kommer fortsätta efter testperiodens slut. Men det är en trevlig app, väldigt snygg och enkel!

Tar gärna en inbjudan.

1 gillning

Tar gärna också!

Mitt första intryck är att alla postar så fantastiska bilder att jag aldrig kommer våga posta något.

Det första jag såg var en rumänsk användare som tar bättre bilder med iPhone 5 än jag tar med iPhone 12 Pro.

1 gillning

Jag har plats 7160 i kön…:flushed::grin:

Ring Com Hem och berätta att någon har längre kö än dem.

1 gillning

Jag tänkte på Clubhouse som hade lång kö och nu är iskallt…

Efter 20-30 i appen känns det som denna kommer möta samma öde som Clubhouse.

Fast denna samlar ju inte in någon personlig information som kan läcka ut. Enda sättet att logga in är med Logga in med Apple.

Tror det finns utrymme för en fotoapp som är mer för fotografer än för influencers (som Instagram). Flickr lyckades aldrig med något bra där.

I den här appen skulle t.ex. @RolexJocke snabbt få många följare.

Har aldrig gillat stalkers. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Jag ångrar mig. Appen kommer vara bortglömd om ett halvår. Var ju ditt konto vi ville följa.

1 gillning

Tror avgiften kommer skrämma bort de flesta tbh.

Facebook hotar ju med att de inte kan fortsätta vara gratis om folk inte tillåter att bli spårade. De äger Instagram. :wink:

Tror @Sevis:s bilder skulle göra sig bra på Glass också.

Tror tråkigt nog att majoriteten av människor bryr sig noll om det där med spårning. De flesta bryr sig helt sonika inte.

1 gillning

Kom ju en nyhet nyligen att bara 12 % av globala användarna och 4 % av användarna i USA tillåtit spårning. Om alla tillät skulle väl inte Facebook vara så upprörda?

Jag tror mer de trycker när de frågan dyker upp än att de faktiskt förstår innebörden av det. Ett exempel är min mamma som fick upp det och nekade spårning men fattade inte alls vad det faktiskt innebar :slight_smile:

1 gillning

Blir ju ännu mer sådant med ”private relay” i nya Safari. Annonsmarknaden måste ändras eller så måste vi betala.

En timme efter dig har jag plats 7642.

1 gillning