Tibber

Ser onekligen lovande ut. Vilken verkningsgrad kör du på komfort vs elpris på värmen?

Någon mer som haft problem med att teckna avtal på tibber? Kommer så långt som till identifiering med BankID. Därefter blir man utkastad till början igen.

Det är nog ingen idé att fråga någon annan, de vill inte ha dig som kund helt enkelt. :joy::joy::joy::joy:

Har du fått en länk så du får 500kr att handla för i deras shop? Annars kan du få en av mig :slightly_smiling_face:
Hej! :hugs: Här kommer ett tips! Spar pengar, var schysst mot vår planet och bli av med din onödiga elförbrukning på en och samma gång. Med hjälp av Tibbers smarta timprisavtal kan jag styra min förbrukning till de allra billigaste timmarna, och undvika de höga! Testa du med så får vi båda 500 kr som bonus att använda i Tibber Store. :zap: Läs mer här:
inbjudan

1 gillning

Kör standard, 5/10 på uppvärmningen och 2/10 på varmvattnet. Ska eventuellt skruva upp det lite i vinter.

1 gillning

Fått en av en min frus släkting. Så för husfridens skull så är det nog bäst att använda den :grimacing:

1 gillning

Någon mer som har problem med tibber appen just nu? Försöker koppla in en pulse. Kommer till steget att lampan lyser grönt men kan inte bekräfta den i appen.
Sedan får jag följande meddelande i appen


Någon som har ngt tips eller kan test så appen fungerar som den ska?

Ngt krupp är det

Min står bara o tuggar
Ser inget

1 gillning

Kan inte logga in så något strul har dom.

1 gillning

Ok, verkar vara appen då. Får avvakta och testa lite senare

De verkar jobba på det

https://status.tibber.com/

1 gillning

Appen fungerar inte men min Pulse fungerar i Home Assistant.

1 gillning

Kan nog ha med ios 16 att göra

Fungerar inte på Android heller.

Ah, ok!
Då har dom det svettigt om inte annat :sweat_smile:

Igång igen på Android.

Funkar på iOS med. Lyckades få igång Pulse här.
Ska bli kul att se förbrukningen i realtid

1 gillning

Ledsen för den dåliga bilden men anpassar elförbrukning inför högre elpris. Lila stapeln är årets förbrukning. Hus ca 90 m3, två vuxna och två barn.

1 gillning

Jag kikade på min idag också. Jag ligger bättre till än förra året på alla månader.

2 gillningar

Intressant :slightly_smiling_face:
Här är min bild
186 kvm
2 vuxna och 2 barn

3 gillningar