Tibber

Vad har du gjort för ändringar?
Och vad har du för setup?

Lite lägre i år än året innan så här långt.

Lägenhet 3 rok. Värme och varmvatten via fjärrvärme.

3 gillningar

Nu glömde jag att jag var i Tibber tråden, sorry. Har inte Tibber. Det enda jag kan komma på är att vi bytt elmätare i villan. Annars inget speciellt

Om jag har fattat det rätt så erbjuder Tibber bara timpris men har man en gammal elmätare så får man traditionellt pris fram till den är bytt..?

Jag byte till Tibber nyligen och vår elmätare är nog runt 10 år. Bor i en Brf så alla elmätare sitter i ett gemensamt hus på en vägg. Undra om vår nätleverantör eON bara byter vår mätare eller alla, är rätt många mätare att byta isåfall.
Jag blir nog inte så poppis bland grannar om jag ör orsaken till ett långt strömavbrott medan eON skruvar. :sweat_smile:

Och efter att ha sett Esses video om timpris så tror jag inte timpris är nått för oss, har bara hushålls el typ tvätt, frys/kyl och mat. Fast då kan jag lämna Tibber så har jag ändå fått en ny elmätare och 500 spänn att handla för.

Alla får nya mätare när det är dags för byte i ditt område.
Tibber har endast timpris. Det fungerar även med gamla mätare.

1 gillning

Senast 2025 ska alla elmätare klara att lagra 15 min värden och ha ett kundgränssnitt (HAN eller P1-port).
Alla mätare/terminaler som sattes upp senast (2006) klarar också 60-minuters värden.

3 gillningar

Synd att Tibber bara har timpris, de har bra teknik. Jag trodde verkligen att jag kunde spara en hacka på att tvätta mitt i natten fast det äts ju upp av matlagning vid fem när priset är som högst.

Skulle du hoppa på tibber så får du gärna använda min kod. Bara hojta till så delar jag den med dig.

Ät kallskuret några månader. :rofl:

Eller storkok av mat. Och sen bara värma på

1 gillning

Bara köra en natt i veckan.

Hyfsat billigt just nu i se4

Billigare än här i SE3 (ink. moms).

2 gillningar

Det är ingen som hittat en hemsida som visar ungefär det appen visar? Jag tycker det är svårt att jobba systematiskt via en app i telefonen, skulle vilja ha ett webbgränssnitt.

Är det en sida som visar spotpriserna du är ute efter?

1 gillning

Jag tänker på all användardata och statistik. Helst samma funktionalitet som i appen helt enkelt.

1 gillning

Hade varit trevligt med en Tibber-app till Apple Watch eftersom man nu ständigt funderar över elpriset och när man kan dra igång olika saker..

2 gillningar

Här har du data iaf

Nu är jag med på vad du menar, och kan hålla med om att det hade varit trevlig med en sån sida.
Eller att kunna ha datan uppe i en Google nest hub

1 gillning

iPhone är ju bra, men inte till för att jobba med datan. Skulle vilja ha på större skärm och helst kunna exportera till Excel. Och en massa annat sådant. I och med att de tydligen kör med öppna API:er borde ju någon byggt något. Fast det kan ju jag säga som inte kan något alls om sådant..:grin:

1 gillning