The Last of Us

Tyckte att det var bra att de vågade ta det lugnt.

Jag tror att The Last of us handlar om resan - målet är kanske inte nödvändigtvis det viktiga. Och på resan möter vi en värld där människor måste möta sig själva för samhället har skalats bort. Det ger utrymme och möjlighet att berätta historier som kanske inte direkt påverkar våra huvudkaraktärer men Last of us handlar nödvändigtvis inte bara om dom. Det handlar om människor i dess bredaste mening.
Och Bills brev var det sista som behövdes för att Joel skulle fatta beslutet att ta ansvar för och beskydda Ellie. För det är en sån han innerst inne önskar att han var: en som beskyddar. Det är i alla fall min tolkning. Plus att historien i sig var väldigt vackert berättad, hade gärna sett dem dra ut den över två avsnitt.

6 gillningar

Tyckte Bill och Franks story var lite lång, men kanske är vi som spelat spelen som vill se mer Joel och Ellie. Men en väldigt fint berättad historia.

Tog ett tag innan jag såg att Frank var hotellchefen i White Lotus säsong 1. :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Bättre beskrivet än vad jag skulle klara av - du fångar mina känslor rätt bra :slight_smile:

1 gillning

Jag har inte spelat spelen men tycker att avsnitt 3 var det överlägset bästa hittills. Mycket mer intressanta karaktärer än huvudpersonerna, även om Joel börjar växa lite som karaktär. Ellie avskyr jag fortfarande, men det kanske är meningen.

1 gillning

Hon är en irriterande tonåring :slight_smile:

Spolade oxå fram en del i tredje avsnittet, kändes som utfyllnads avsnitt, eller så har de någon poäng i kommande avsnitt. Hoppas det iallefall.
Nu får de bli lite mer spänning och action om de ska ha kvar mig.

Hoppas inte det blir en säsong två utan ett bra avslut.

Det finns två spel. spel två avslutar historien. Så gärna en säsong till.

HBO har redan bekräftat att det blir en säsong 2.
https://www.moviezine.se/nyheter/the-last-of-us-klar-for-sasong-2-hos-hbo-max

Det finns en risk att serien kanske inte är för dig. The Last of us är i första hand ett drama om människor, zombies och action i andra hand. Hoppas du ger hela säsongen en chans ändå. :slight_smile:

2 gillningar

Jo, det ska jag göra.
Jag tror jag måste känns att det finns något hopp, en lösning.
Därför jag gillade Walking Dead och Handmaids Tale i början fast efter några säsonger inser jag att det inte finns nån slut, huvudpersonerna kommer att vandra runt i all evighet i en mardröms liknande värld tills en efter en dör.

Jag skulle kunna tänka min ytterligare någon säsong men då om helt andra personer.
Skulle vara kul att se vad Neil Druckmann kan skriva då han inte behöver tänka på att det även måste funka som ett spel i första hand.
Världen i sig tycker jag är jätteintressant.

Det är det som jag tycker är jobbigt med traditonella zombieserier

Det finns gränser för hur länge jag står ut med eländet

1 gillning

Finns det några traditionella zombieserier?
I Walking Dead så var ju zombierna bara som en bakgrund, det verkliga hotet och historierna var ju människorna.

Ni som vet ni vet :joy:

1 gillning

Tack för den :slight_smile:

Ej läst igenom tråden, aldrig spelat spelet…. Men ALLA snackar om serien och just avsnitt 3.

Ska man kanske börja se den ikväll med frugan? :thinking:

Haha den säger ju absolut ingenting om man inte har spelat spelen =)

Go Richard Hammond GIF by DriveTribe

1 gillning

Har inte sett ett enda avsnitt ännu. Har svårt för både tv-spel och zombier. Den ligger där i min kölista men jag väljer hela tiden att se något annat. Känns som jag missar något.

2 gillningar