Thailandsbubblan

Jag hade problem med ett databas-fel när jag skulle ange datum för mina flighter. Men det löste sig tillslut. Nu går jag och hoppas att ingen från flighten testar positivt på första testet efter ankomst. Då hamnar man i karantän fast man är negativ.

1 gillning

Mmh. Vet det är det som är så surt! Hoppas allting går bra! :slight_smile: Jag hade tänkt åka till Hua Hin nästa helg och spela golf, men vågar inte åka iväg. Kanske inte kommer tillbaka hem till Bangkok då. :frowning:

Moon thai i Gbg har god stämning och bra mat :slightly_smiling_face:

Nu har man varit här i Thailand några dagar. Väldigt ovant att använda munskydd så fort man ska någonstans. Sist jag var här i Phuket var det väldans mycket turister, nu är det inte så. Inte mycket som är öppet. Klockan 21 så är det hemgång till hotellet.

Jag hann åka hit innan UD kom din avrådan att åka till Thailand.
Siffrorna med smitta är snart uppe i 90 i veckan, den siffra som thailändska regeringen har satt som gräns för ”sandlåde-programmet” Undrar vad som händer framöver.

3 gillningar

Vad jag hört av vänner och en kollega är att Phuket aldrig varit så tomt som nu. Perfekt tid att åka om man bor i landet.
Surt med curfewn som är… det är bara att gilla läget. Men skönt att du får röra dig runt iaf istället för att vara inlåst i ett rum.

15000 nya fall i Thailand idag och ser inte så ljus ut för sandbox projektet. Tror inte regeringen har råd att “tappa ansiktet” med hela sandbox grejen. Det kommer bli ännu mera kaos i landet innan det här är över. :frowning: