Tesla slår upp portarna i Norrköping

Från sajten:
image

Idag öppnar Tesla sitt nya center längs Europaväg 22 i Norrköping. Det 4000 kvadratmeter stora centret ska stå för försäljning av nya likväl begagnade bilar och ha modern serviceanläggning.

Vi ser allt som oftast Tesla-bilar på svenska vägar numera och de ska växa ytterligare i Sverige. Servicemöjligheterna har fördubblats i Sverige sedan årskiftet och nu satsar det nya Tesla-centret i Norrköping på att hålla allt under samma tak – försäljning, leverans och service. De satsar också på mobila tekniker som kan ge din bil service medans den står parkerad på en laddstation, hemma eller på jobbet.

Teslas nya anläggning på Fjärilsgatan 2 i Norrköping ska öka möjligheterna för service och nya köpare i regionen mellersta Sverige och Östergötland. De startar upp med fokus på service med ett team på tio tekniker och ett garage utrustat med sex billiftar. Inom kort slår också portarna på bilhallen upp och försäljningen kan ta fart. Hallen ska innehålla både begagnade och nya bilar samt erbjuda provkörning av Model S, X och 3 som kan bokas via Teslas hemsida.

Även laddningsmöjligheterna ökar ständigt i Sverige de numera 40 laddstationerna bjuder på 430 snabbladdare samtidigt som det finns över 150 laddare utplacerade på hotell. shoppingcenter och andra platser.

Via: Tesla Press.

3 gillningar

Hualigen…aldrig mer köpa en tesla
(och man ska aldrig säga aldrig…men har svårt att se jag skulle göra det…förutom kanske nya roadster…)

3 gillningar

Vilken modell har du haft och vad var det som inte gjorde dig nöjd? Bilen eller företaget?

gjorde en “rant” om det för några veckor sedan:

lite fyi så är Xen fortfarande inte repad.

Åh fy, det lät inte kul! Har varit småsugen på Tesla men kanske ska ta det lite lugnt med det…

alltså jag vill inte prata skit om Tesla. Men när man tittar förbi “cool faktorn” med en Tesla så ÄR DET INTE EN BRA BIL.

Frugan kör en etron och jag en i3:a som fyller 4år …
Dottern som kör Model3:an kommer såfort leasingen går ut ta en Id3.
Vi kommer nog ersätta Xen mot något annat snart då vi numera bara har 2 barn som bor hemma (för ett år sedan hade vi 4barn hemma)

EDIT: När jag säger det inte är en bra bil. Den saknar så mycket små grejer som man tar förgivet i bilar idag. 360Kamera, AppleCarplay å sådant. Jjag fick en Opel som hyrbil häromdagen som har allt det… Tesla måste sluta fokusera på 0-100kmh och sätta in de riktiga grejerna som en svensson familj faktiskt vill ha.

8 gillningar

Japp.

2 gillningar

Äntligen en som är inne på samma bana som jag…

Var är Head up displayen? Var är 360 kameran? var är detaljfinishen?

Det som utmärker tesla är ju räckvidd och det utbredda laddnätverket.

Men många tittar mest på falcondörrarna och den stora displayen.

Jag har flera gånger sneglat på en tesla, S eller X, men har varje gång stoppat mig, eftersom den saknar det som man kan förvänta sig av en bil i den prisklassen.

Att sätta på ett takräcke på en model 3 är ju ett helt företag, där det ska sättas klisterlappar, spännas fast metallbitar som skaver och sen sätta på ett takräcke för 10.000 kr som kräver millimetermontering och där man ändå riskerar att takboxen glider i sidled.

Nu är det nog på gång med att byta ut S och X och då hoppas jag att många av de finesser som finns i moderna bilar kommer i de nya modellerna.

Det sägs att de passat på att ställa om fabrikerna under stoppet under Coronatiden och därefter köra på de nya modellerna.

Men den nya xc90 2022 smäller nog högre än model x. I alla fall i mina ögon… :grinning:

2 gillningar

Nästa XC90 med 100% el kommer bli en beast.

När kommer namnändringen från Esse till Collin? :joy::joy::joy::joy::joy:

Jag ser mig mer som Richard Rydell!

Trevlig kille, åkte några varv med honom i Karlskoga för några år sedan.

3 gillningar

Collin :neutral_face:
Tacka vet jag Christer Glenning :sweat_smile:

1 gillning

Glennings Skoda test är ju legendarisk. :joy::joy::joy:

1 gillning

Finns väl några ”anekdoter” om honom och Saab också :sweat_smile:

Det finns säkert en hel del, tyvärr har jag inga på lager. :joy::joy:

Det som är bra för Norrköping är bra för Tesla…:sunglasses:

Nu kanske elbilen för Svensson lanseras ?
Tyvärr så tyder det mesta på att den inte kommer att vara lika snygg som på skisserna.

kommer bli många för Svensson framöver. id4 är ju en av dem.
Skoda är väl vw gruppen så naturligt de också kommer igång.

1 gillning

Detta är skodas ”tolkning” av ID.4. Trodde faktiskt inte att de skulle tillåtas att lansera den före ID.4