Mm!
Är ju rätt stor skillnad på 455 - 600km.
Meeeen rätt många laddningar för ca 50t också
Mm!
Är ju rätt stor skillnad på 455 - 600km.
Meeeen rätt många laddningar för ca 50t också
Jag har kört torkarinställningarna så tidigare vill jag minnas? Men insåg att man även kan trycka på torkarknappen och sedan scrolla
aha! Tack, ska prova
Jag känner till, men har inte hittat någon funktion som jag vill ha där. Vad har du nu? Och samma fråga till alla andra.
Temperatur, för jag lyckas aldrig träffa +- på skärmen utan antingen får jag upp hela klimatmenyn eller slidern och drar den helt åt skogen
Intressant. Jag rör nästan aldrig temperaturen i mustangen. Tycker 21 grader året om funkar bra. Sen står resten på auto med allt vad det gäller fläkt etc. Kan man mappa vad som helst till den där knappen?
I min model y tycker jag 21 grader kan kännas som allt mellan 18-24 grader så de är ofta jag ändrar temperaturen.
Sen måste man ändra många grader för att känna någon skillnad, så har jag 21, men de känns som 23, och jag vill ha lägre så måste jag sänka till typ 17-18 för att man ska märka något inom några minuter. Fast nu på vintern så vevar man ju bara ner rutan så löser de sig snabbt
Jag som tycker 19-20 är perfekt, vi ändrar typ aldrig, men kan ju vara olika från bil till bil
Mycket möjligt att det är fel på mig också och inte bilen
Min upplevelse är att bilen kommer i lägen där den inte riktigt får rätt på sensorer och beräkningar.typ om bilen står i ett halvvarmt p-hus när det är kallt ute. Då vräker den på värme efter ett tag. Måste ställena med till 17,5 för att snabbt bryta det. Men finns även mindre drastiska konstigheter.
Storstadsfenomen
Fast den kan komma i lustiga lägen även i traktormode..
Att stå korta stunder utanför olika affärer när det är 8 grader triggar tydligen systemet att vräka på värme. Men går att lösa..
Najs! Jag har inte fått den ännu!
En sak med senaste uppdateringen(2024.14) som jag retar mig rejält på är att man inte kan öppna laddluckan och bakluckan nästan samtidigt. Tidigare kunde man trycka först på den ena och sedan direkt på denna andra via skärmen. Nu ska en grafisk scen utspela sig på skärmen först och sedan ska bilen snurra tillbaka innan man kan öppna den andra. När jag kommer hem är det ofta så att jag vill öppna både laddluckan och bakluckan.
Oj! Ja den var fin! Linjerna kommer fram riktigt snyggt också
Men skulle vart svarta fälgar på den