Tesla Model Y

Minnet sviker alltid. Men tror jag var så (inne) på lyset att jag inte tänkte på något annat..:sweat_smile:

Toppen, tänker att det är en bra setup.

Vore nice om det gick att bestämma vilken nyckel som "väger tyngst" i sådana sammanhang.

1 gillning

Skulle kunna ligga en sådan funktion under servicemenyn.

1 gillning

Ser att Tesla släppt en MY LR Bakhjulsdrift med räckvidd på 600 km. Den lägger sig mellan SR och LR AWD i pris(lite närmare LR). Det man ska se upp med är att den nya är typad med 19" fälgar medan LR AWD är typad med 20". Det innebär att på hemsidan jämförs den nya med 600 km i räckvidd med LR AWD 20" med räckvidd på 533 km. Men LR AWD med 19" har en räckvidd på 565 km. Bra att ha koll på.

Frågan är om det är en bra kompromiss? Första gången man köper en elbil tittar man mycket på max räckvidd men efter några veckor inser man att det inte är så himla viktigt som man trodde. Men undrar om inte jag hade kunnat vara en presumtiv kund om denna funnits när jag beställde? Möjligen hade ändå AWD vägt högre, men vet i sjutton alltså...

3 gillningar

Misstänker att detta kan vara en intressant ”inropare” för de som skall köpa sin första elbil. 60 mil känns nog tryggt för de som tvekar inför räckvidden.

1 gillning

Låste i tråden:

Teknikveckan frågar: Hur ofta byter du telefon?

Om att vi fick en knapp till på iPhone 15 Pro.

Upptäckte här om dan att man kan ställa in vänster hjul på ratten, så den får snabb funktion för div inställningar, ljustryka, torkare osv. Man håller ner knappen en stund så kommer menyn upp nere till vänster på paddan.

Kanske bara jag som missat.

Mm!

Är ju rätt stor skillnad på 455 - 600km.

Meeeen rätt många laddningar för ca 50t också

Jag har kört torkarinställningarna så tidigare vill jag minnas? Men insåg att man även kan trycka på torkarknappen och sedan scrolla :slight_smile:

1 gillning

aha! Tack, ska prova

Jag känner till, men har inte hittat någon funktion som jag vill ha där. Vad har du nu? Och samma fråga till alla andra.

Temperatur, för jag lyckas aldrig träffa +- på skärmen utan antingen får jag upp hela klimatmenyn eller slidern och drar den helt åt skogen

1 gillning

Intressant. Jag rör nästan aldrig temperaturen i mustangen. Tycker 21 grader året om funkar bra. Sen står resten på auto med allt vad det gäller fläkt etc. Kan man mappa vad som helst till den där knappen?

I min model y tycker jag 21 grader kan kännas som allt mellan 18-24 grader så de är ofta jag ändrar temperaturen.
Sen måste man ändra många grader för att känna någon skillnad, så har jag 21, men de känns som 23, och jag vill ha lägre så måste jag sänka till typ 17-18 för att man ska märka något inom några minuter. Fast nu på vintern så vevar man ju bara ner rutan så löser de sig snabbt :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 gillning

Jag som tycker 19-20 är perfekt, vi ändrar typ aldrig, men kan ju vara olika från bil till bil :slight_smile:

Mycket möjligt att det är fel på mig också och inte bilen :grin:

Min upplevelse är att bilen kommer i lägen där den inte riktigt får rätt på sensorer och beräkningar.typ om bilen står i ett halvvarmt p-hus när det är kallt ute. Då vräker den på värme efter ett tag. Måste ställena med till 17,5 för att snabbt bryta det. Men finns även mindre drastiska konstigheter.

Storstadsfenomen :sweat_smile:

:sweat_smile:
Fast den kan komma i lustiga lägen även i traktormode..:joy:

Att stå korta stunder utanför olika affärer när det är 8 grader triggar tydligen systemet att vräka på värme. Men går att lösa..:nerd_face::sweat_smile:

1 gillning

För övrigt sjukt snygg färg på brorsan.

3 gillningar