Tesla drar igång privatleasing av Model Y och Model 3

Hade varit kul om de erbjöd korttidsleasing på M3P. Hade gladeligen betalt 35’-40’ för ett kvartal. Frågan är om man hade haft körkortet kvar efter det😬

Du sa ju att du åker ifrån alla teslor med trepetaren :sweat_smile:

Finns ju dock korttidsleasing på LR AWD.

Det har jag aldrig sagt, men jag tar dom nog på längsta distans. Hälsningar från 0,43l per mil :ok_hand:

Själv funderar jag på att boka en provkörning både av M3 LR och Performance. Är ganska övertygad om att en vanlig LR duger gott, men samtidigt kan det ju vara kul att prova båda innan man pungar upp 600k+

Kan man boka provkörning av M3P?

Vet inte, jag tog det bara för givet? Man måste väl kunna provköra en bil innan man köper den tänker jag? :thinking:

Tittar man på hemsidan och provkörning så kan man inte specificera en viss modell.

Bara modell vad jag vet via Tesla, inte typ av utrustning etc.
https://www.tesla.com/sv_se/drive?selectedModel=Model3

Dåligt. Kanske @cgullin som testat alla elbilar på planeten vet var man kan provköra en M3P?

Det är väl rimligt. Kommer ihåg när jag köpte min första Caddy. Det var 10 månaders väntetid men de hade en för omgående leverans då beställaren gått i konkurs. Jag hade inte tid att åka in och kolla på den under öppettiderna utan bad säljaren att ställa den i skyltfönstret så jag kunde kolla på den på hemvägen då den hade en udda färg som hette rapsgul. Jag kollade och ringde dagen efter och sa skriv ut papperna, ställ på bilen så kommer jag i eftermiddag och hämtar den.

Han blev lite ställd och sa: Ska du inte provköra den?

Det behövs inte då det är ju bara en vanlig Caddy. :joy:

Den såg ut så här.

5 gillningar

Killgissar att de nog kan ordna det om man pratar med dem och gör klart att man är riktigt intresserad🤷🏻‍♂️

Jag har faktiskt gjort så med både Mustangen och Lynken jag hade innan, beställde dem utan att provköra. Även Corollan gjorde jag så med. Men ändå.

Det kan ju vara lite vågat, det finns ju bilar som inte passar en. Körde en BMW1 för ett tag sedan och varje gång jag flyttade lite på vänsterbenet slog jag av farthållaren. Spaken sitter snett ner på vänster sida av rattstången helt felplacerad, fattar inte vad det är för fel på att integrera den i blinkersspaken.

Blinkersspaken? Det är väl typ bara Volvo som fortfarande har så? Mina senaste ~8 bilar har haft det i ratten.

VAG kör blinkersen t e x.

Min gamla audi hade separat spak för cruise.

Man får hyra.

Vart kan man hyra en Performance då?