Telenor-problem

Ja, tar det så lång tid kommer jag att kräva kompensation. Jag skulle hellre få sms (och att kunna registrera mitt nummer med iMessage igen) att fungera än att kunna ringa.

1 gillning

Skulle skapa ett e-SIM åt frun i Mitt Telenor-appen. Blev ett felmeddelande och nu går det inte att skapa något e-SIM. :triumph::face_with_symbols_over_mouth::imp:

Nu har ingen av oss en fungerande mobil.

4 gillningar

Det går bra för dig just nu, lider med dig.

2 gillningar

Prova imorrn igen, eSim lite trögt att konfigurera i näten. Kan behöva vänta på att någon time out funktion löser ut.

Om knappen för att beställa e-SIM dyker upp igen på det SIM-kortet. Den försvann helt efter felmeddelandet.

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Telefonkö till Telenor igen. :triumph:

Nu har det gått 25 minuter sedan en röst sa att min beräknade väntetid är mindre än en minut. :rage:

1 gillning

La på och ringde upp igen. Då kom jag fram direkt. Mitt första samtal hade alltså hamnat i någon evig kö där ingen svarade. Tack Telenor för att ni slösar på min tid.

1 gillning

Byt inte till Tele2 bara. De verkar tycka att Telenor har hittat något. Annars skulle de ju inte kopiera deras metoder och arbetssätt…:man_shrugging::grimacing:

2 gillningar

Jag är fast hos Telenor i 24 månader så jag har tid på mig att fundera. Tror visserligen att alla är lika usla.

Eller så kör man med ett vanligt simkort. :wink:

Jag har fått ett vanligt SIM-kort men Telenor har fått något fel i systemet så ”det petar inte bort ditt gamla e-SIM”. Jag får ett annat Telefonnummer i Inställningar och kan varken skicka eller ta emot SMS. De har ett serviceärende på det också.

1 gillning

”Det bör vara löst under dagen” var dagens svar från teknisk support. Tror vi på det?

Jag skulle ha lyssnat på @Marcus_Attefors när han bytte från Telenor.

Frågan är vilken operatör man ska ha… Telia verkar vara sämst om man ska tro antal anmälningar till konsumentverket.

Jag har haft Telenor i ett par år. Så länge allt rullar så fungerar det, fast blir alltid lite blåst när man ska ändra nått. Nån lovad rabatt glöms bort, förhandsbokning försvinner…

Alla operatörers first line support är lika dåliga. Tyvärr får medarbetarna bara en bas utbildning.

Telia ska man absolut välja bort då dom säljer ut sina kunder till utpressningsbolag. Mer info

Annars funkar väl alla lika bra når det väl fungerar…

3 gillningar

Jag bytte aldrig hahaha. Men kör inga telefoner via dem utan bara abonnemang.

Du är med andra ord inte uppbunden.