Telenor-problem

Ah trodde du löste det igår. Tack vare du skrev fixade jag det på paddan innan jag hämtade min igår. :slight_smile:

1 gillning

”Vi har stängt just nu och öppnar igen nästa vardag klockan 08:00.” :face_with_symbols_over_mouth:

Står på telenor.se att de öppnar klockan 10:00 på helgen.

Ingen butik i närheten?

Jaha, bara support för bredband och tv på helgen. Att ha fungerande mobil är tydligen inte så viktigt.

Nej, åkte till lantstället i går kväll.

1 gillning

Kan de inte maila dig koden?

Nej, de kan skicka den via snigelbrev.

Tyvärr är Telenor lite förlegade när det gäller viss teknik. Som t e x de kan inte maila fakturan utan man måste logga in hos dem (efter att ha fått ett påminnelse mail) och skriva ut eller betala den, då behövs koden också. Vidare är det problem att komma åt deras sida i Firefox . Så ska allt funka bör man ha tillgång till SMS och en av de godkänd webbläsare. Så jag fick gå över till E-faktura för att slippa allt strul.

Det är dåligt att de inte har någon annan form av 2FA än en kod via sms.

1 gillning

Jag fick en ny mobil av Apple efter service, har inget simkort från Telenor.

Laddade ner Telenor appen till iPaden, loggade in med mail adress. Begärde kod till mailen från Telenor istället för sms.

Skapade nytt eSim i appen. Verifierade med Bank-ID på mobilen.
Skannade QR koden med mobilen. Knappt en minut senare var abonnemanget igång.

Hoppas det löser sig för dig! =)

Jag får kod till mejlen men sedan tycker de att det är en ovanlig inloggning och vill skicka sms-kod också.

Jag fick det samma när Private Relay var igång. Steg två var att jag skulle ange mitt lösenord igen. Var lite struligt, fick klippa och klistra in det från Lösenord i inställningar.

Du kör inte nån VPN eller nån konstig anslutning?

Tack! Lyckades logga in när jag stängde av privat reläservice man kan inte lägga till e-sim. Står att ett nytt sim-kort är beställt till min folkbokföringssdress.

På måndag kommer en arg kund kliva in i en Telenor-butik.

1 gillning

Trot något har blivit generalfel hos Telenor. Provade att spärra e-sim och då spärrades det fysiska simkort som jag fick i butiken. Låser jag upp e-sim börjar det sim-kortet fungera igen (dock ej sms).

På tal om private-relay så stängde jag av det direkt.
Många sidor jag besökte (mestadels ute i Europa) blev konstiga och visade bland annat fel språk.

2 gillningar

Har också stängt av det på alla enheter nu. Verkar inte vara beta fortfarande helt utan anledning.

1 gillning

Uppdatering efter samtal med teknisk support hos Telenor:

SIM-kortet jag fått har av någon anledning inte kopplats ihop ordentligt med mitt abonnemang. De har lagt ett servicearbete på det och återkommer.

Jag frågade om de inte bara kan radera alla mina SIM-kort ur systemet och låta mig skapa ett nytt e-SIM men det var tydligen inte möjligt.

Detta hände min fru, fast hon kunde ej ta emot samtal. Räkna med 1-2 veckor. Vi fick 500kr i kompensation som frugan godkände… jag hade krävt det dubbla. Kanske går ditt snabbare då du fick service ärende direkt.

1 gillning