Teknikveckan tar över 99.se

Jag utgår från att vi får tillbaka 99.se som det var tidigare, att allt rullar på som vanligt i det invanda gränssnittet till skillnad från att migreras in i denna lösningen som kör här.

Det hade varit nice att migrera till denna lösning men det är nog tekniskt omöjligt.

1 gillning

Hade oxå föredragit detta framför 99.se’s upplägg

Jag börjar lära mig hur Teknikveckan fungerar nu. Även om jag gillade 99 så har jag ingen ork att ligga där och skriva också. Finns en hel del smarta prylar jag gillar med Teknikveckan!

Hur är det med er från 99? Hur ska ni göra??

1 gillning

jag stannar kvar på teknikveckan :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

Teknikveckan blir mitt primära forum. Kommer nog dock att kika in på 99 titt som tätt. Gillar stämningen här. :heart_eyes:

2 gillningar

Teknikveckan ha potential att bli mer som ett publikt vardagsrum. Mer ämnen, mer avslappnat. Men det verka också bli extremt mycket mer trams. Personer som känner varandra och tramsar. Vissa inlägg efterföljs av mängder av tramskommentarer innan något seriöst sägs igen. Och jag gillar dessutom den lite lediga stilen jämfört med 99, men gränser finns ju. Så jag får se vart jag hamnar.

9 gillningar

Primärt teknikveckan. Håller med @Cribe :+1:

2 gillningar

En sak som jag reagerat på är ju att när man går in i denna tråd t e x så måste man scrolla ner alla 90 meddelanden innan man kommer till slutet och de nytillkomna meddelanden. Ska det vara så? Eller är det en inställningssak?

Jag kommer direkt till första olästa. Men du kanske menar första gången du öppnar och läser en tråd?

Klicka på senaste aktivitet så kommer du till sista inlägget. Jag gör det i alla fall!

Klickar jag på länken från 99.se så kommer jag högst upp i tråden men det kanske är annat om jag går genom TV huvudsida.

Jag kommer också till senaste olästa. I alla fall i mobilen.

Det blev senaste olästa om jag gick från huvudsidan så då blev allt betydligt bättre.

1 gillning

Kan även tipsa appen discourse så lägger du till forumet i den! Använder bara den numera!

3 gillningar

Tackar den testar jag.

1 gillning

Håller med, mycket trams och flams. Inte heller mycket ingående tekniska diskussioner om olika produkter/miljöer/tekniker etc. Jag föredrar också upplägget på 99.se framför gränssnittet här, det är ju så klart en smaksak.

1 gillning

Kan inte du bidra med kunskap så vi får mer ingående tekniska diskussioner då? :slight_smile:

Tycker nog bättre om traditionella citat i inläggen då man svarar någon. Det blir något lättare att följa. Men som sagt det är ju en smaksak.

2 gillningar

Det går att citera, bara markera texten en vill citera :slight_smile: