Teknikveckan med Macradion: Verkligheten är en fluga

Från sajten:
image

Thor, Attefors och Dennis startar upp denna vecka med kultur och nyheter.

Apple ryktas ha event i början av mars, vad får vi se? De har också förstört sin meddelandetjänst och ryktas ta fram nytt operativsystem för AR-glasögon tillsammans med en appstore för dessa. Vilket deltagarna ställer sig något olika till. Det blir serier och tv-spel i massor samt genomgång av det nya förslaget om en ny konsumentköplag.

Från dagens avsnitt

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är föreviga tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

Klassisk apple fanboy svar när någon har bättre än apple grejer: Behöver man ens det?

3 gillningar

Med stor förtjusning tänkte jag lyssna på vad som skulle sägas om S22 serien. Den varade inte länge, man kan ju vara seriös om man vill. Om Samsung mot förmodan skulle skicka recensions ex så är det ett under

1 gillning

Jag hoppas att de skickar recensionsexemplar till dig.

Nja det har de nog inte mycket för men hade jag som ansvarig för en tekniksajt blivit inbjuden till ett Apple event så hade jag tagit det seriöst

Men kan svara på detta :slightly_smiling_face:
Nuförtiden så har Samsung stängt sin molntjänst (förutom gällande säkerhetskopiering) till förmån för Onedrive som de har integrerat djupare, 5GB är ju fritt. Google har ju som tidigare 15GB gratis till säkerhetskopiering, mail, bilder och data

Det här skall bli intressant. Jag får min S22+ inom kort och skall prata ut nästa avsnitt som jag är med :slight_smile:

4 gillningar

Ja det var en svår crowd att få till att diskutera s22 hoppas på bättre respons när OnePlus 10 Pro kommer

1 gillning

Eller när @Esse testat S22 +, skall bli intressant då de vanliga S22 orna oftast glöms bort lite i skuggan av Ultra

Jag skall lägga på minnet vad som sägs i podden om två år när troligtvis iPhone får periscope zoom :wink:

2 gillningar

Med ovikbara telefoner händer det ju i stort sett inget inget idag, något lite snabbare och lite bättre kamera.

Vare sig de heter Samsung eller Apple så är det rätt tråkigt just nu.

3 gillningar

Ja det är små förbättringar det håller jag med om. Men kul att Note typ är tillbaka :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag hoppas att jag inte missförstods, jag vill ha det i iphonen. Jag tycker iPhone 13 Prons kamera är bra, men inte fantastisk. Med all den mjukvara, ProRes, ProRaw, cinematic video 4K i 60 fps och deras användning av HEIC så är det så otroligt Apple att inte ännu ha satsat på matchande hårdvara.
Cynikern i mig tänker att det är för att ha någon usp att sälja på under 2022 och 2023.

1 gillning

Jag tyckte @thor hanterade Galaxy S22-segmentet med bravur helt ärligt.

3 gillningar

Ja hängde med :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag lyssnade nu igen och @Thor gör vad han kan men det som förvånar mig är att gästerna inte har ett allmänt teknikintresse utanför den trygga bubblan de befinner sig i :slightly_smiling_face:

Edit. Sedan har jag lyssnat för lite på Macradion för att bilda mig en uppfattning om gästerna alltid är så :wink:

Jag kommer köpa S22 oavsett. Men det ska bli kul att höra vad du tycker.

2 gillningar

Gratulationer. Vilken utgåva?

Vi är inga gäster utan kommer återkommande vara med i podden allihop numera =) Nu kan jag bara tala för mig själv men jag har absolut ett allmänt teknikintresse men just mobiltelefoner är, om jag ska vara helt ärlig rätt tråkigt. Det händer väldigt lite varje år så jag läser väldigt lite om andra tillverkare än just Apple då det är Apple-produkter jag mest skriver om. När det kommer till annat utanför mobiltelefoner är jag desto mer påläst.

2 gillningar

Håller helt med! Och handen på hjärtat. Hur roligt är det med nya mobiler från Samsung?:joy::joy::sunglasses:
Eventet härom veckan verkar ju varit ett riktigt sömnpiller.🥸