Teknikveckan frågar – vilket teknikköp ångrar du mest?

Från sajten:
image

Impulsivitet kan ibland leda till mindre bra inköp och idag undrar vi på Teknikveckan vilket som är ditt värsta teknikköp som du kan komma på? Är det en känd produkt eller något som lät bra på pappret men egentligen var ren dynga?

Det finns många olika teknikprylar att köpa och det mesta har testats att fram genom åren. Vissa produkter är lite mer experimentella än andra och vissa har till och med återkallats för att de har börjat brinna (vi tittar på dig Galaxy Note 7). Men ibland är det inget fel på produkten utan man känner bara att det inte var en produkt som man köpte helt i onödan som bara kostade massa pengar för att ligga i ett hörn och samla damm. Undertecknad ångrar ett köp som gjordes 2011, en tid då jag inte tjänade bra men sparade som en galning för att kunna köpa Samsungs nya flaggskepps-tv D8000.

På pappret såg det ut som en fantastisk tv, den kom med en lyxig kontroll och 3D-glasögon och alla som hade recenserat den sa att den var fantastisk. Problemet var bara att det var ett lotteri om man fick en panel med extrem clouding, det vill säga att det ser ut som moln på skärmen när det är mycket svärta och jag drog såklart nitlotten och fick en sådan. En reklamationsprocess drogs igång men efter massa samtal fram och tillbaka så fick jag svaret att det är normalt. Så jag fick leva med att det såg ut som skit på min nya tv som jag sparat ihop till under en lång tid och en uns av bitterhet sitter kvar än idag.

Här har vi det förbannade aset.

4 gillningar

När man köpte den här i maj 2005.
powerbook

2 gillningar

I modern tid så är det nog mina AirPods gen 3x passar verkligen inte i mina öron, bara ramlar ur..

1 gillning

Ångrar mest vet jag inte men @Esse's gamla DJI Pocket kom jag aldrig överens med. Men då jag fick den billigt kunde jag rädda pengarna med Traderas hjälp. :grin::grin:

Esses ärliga auktioner my ass! :joy:

1 gillning

Den listan kan bli hur lång som helst men en rad olika produkter från Kickstarter & Indiegogo som när de väl levererats varit helt utdaterade och mindre användbara.

Samsung the Frame … vilket skräp!

Minns jag fel eller köpte inte du också iPad 3 precis som jag? Den kvalar in högt på min lista.

Har du något exempel?

Iomega HipZip var riktigt usel :blush:

1000022050

2 gillningar

Haha den där jäveln hade jag förträngt :joy:

1 gillning

Så djälva usel. Fick formatera om diskarna stup i kvarten om de inte fastnade i zippen. Stora Iomega Zip var ju annars riktigt bra

Var det efter den du köpte LG ?

Älskade min 3:a köpte den på släppdagen :smiling_face_with_three_hearts:

Den orkade ju inget, var otrolig skärm men den orkade inte driva hårdvaran. Var så besviken när de släppte fyran ett tag efter och ångrade köpet så hårt.

1 gillning

Haha ja fyfan, den var brutalt kass.

1 gillning

Helt med på Kickstarter - framförallt Ouya.

Hade förträngt den. Påminn mig inte!

Ja!

2 riktiga skithögar. En Asus och en Lamina. Tog en evighet att starta och var slut på minnet redan första veckan.