Teknikveckan frågar – vilket teknikköp ångrar du mest?

Asus Eee PC, och hela netbooktrenden, var skräp.

3 gillningar

Min första MP3-spelare, en Samsung Yepp med 64 MB minne och parallellport. Gav upp skiten och återgick till blandband. Fortfarande en bidragande orsak till att jag tycker att Samsung känns lite B.

2 gillningar

Beror ju på, ser man till antal timmar det använts så är det nog mitt PS4 (fast har börjat lira lite igen).
Men annars var det inte länge denna var i min ägo, rolig i nån vecka, sen fick jag köpa en iphone av min bror som gråimporterat. Då var Nokia N93 död för mig (men sålde den nog också för mer än vad jag köpte den för)

1 gillning

Välkommen till forumet @linublobb !

tack chefen, har varit dålig på att kommentera här, men är ju klart roligare än på facebook!

1 gillning

Gör som vi andra, bara kör på så blir du snart varm i kläderna. Välkommen.

1 gillning

Tyckte inte orken var sämre än första gen :man_shrugging:t2:

Välkommen! :smile: kul med nya medlemmar!

1 gillning

Min första laptop. Jag fattade inte riktigt proportionerna/storleken och kollade inte heller så mycket. Beställde en med numpad och hem kom ett monster. Den vägde bly, den var tjock som minst 4 moderna laptops och till slut var den stor som en dörr. Jag använde aldrig numpaden och den lämnade aldrig huset då den var omöjlig att få ned annat än i en större resväska. Kan den har varit på 17"?

Det kanske var så att han inte hade blå piller? :joy: Hittar ut själv.

På ålderns höst fick den iofs resning, åtminstone batteriet :sweat_smile:

1 gillning

Jag hade något liknande. Gillade den även om alla brann upp, det var hempc så vi var åtskilliga med samma problem. Kan det ha varit en hp?

1 gillning

Sonos Sub, vilket överpris för lite skillnad. Lämnade tillbaka den

1 gillning

Inte helt säker, men troligen HP.

Kanske inte ångrar men Sonos Roam är nog den prylen senaste åren som jag är ganska missnöjd med. Använder den nästan uteslutande på jobbet som en bluetooth högtalare. Och den tar lång tid att starta upp. Låg volym och ljudet är inget man går igång på. Och knapparna är usla. Speciellt knappen på baksidan som jag fortfarande efter två år inte fattar vad den gör och om man inte håller inne den ordentligt lever sitt eget liv.
Kommer aldrig köpa en Sonos Roam igen!

Dell Eee PC:

Windows Xp var inte anpassat för en så liten display. Hypen med dessa mini PC dog ut rätt snabbt också. Så inget bra köp.

Köpte den billiga mobilen Light Phone som har eInk-skärm. Mobilen klarar att ringa, messa och andra enkla funktioner men saknar helt webbläsare och sociala medier.

Tänkte det vore en god idé för att bli mer produktiv?

Tills jag kom på att jag redan hade en sådan — AppleWatch. Ingen webbläsare och inga sociala medier.

3 gillningar

Samsung Note8. Dumheter att byta till Samsung efter att ha kört iPhone sen iPhone 4 släpptes. Blev dock inte ens ett år. Bytte snabbt tillbaka när XS Max släpptes.

Den här var fan svår tycker jag, svårt att komma på något jag ångrar riktigt. Men efter lite funderande har jag två kandidater.

Haft ett gäng Samsung Galaxy i tidiga generationer, S2, S3 och S4 vill jag minnas.
S3an jag hade slutade skärmen fungera på om det blev under typ 2 grader ute, det var tamejfan helt värdelöst, så den hatade jag nog fan när jag får tänka efter! :stuck_out_tongue:

Sen köpte jag en iPod en gång med, 5e generationen har jag googlat mig till, första med stöd för video också.

Det var väl inget större fel på den, snarare mig i så fall, men jag blev aldrig kompis med iTunes, minns att jag fick synka om den flera gånger vilket alltid var ett jäkla stök. Så den blev inte använd supermycket tyvärr.

Men som sagt, det berodde nog mer på mig än på iPoden.
Dock så huserar den numera i @Marcus_Attefors iPod-samling, så antar att den fick fylla sitt syfte i livet till slut ändå! :joy:

3 gillningar

Å lik förbenat så snuddade du vid tanken att göra om misstaget i höstas :wink:

1 gillning