Teknikveckan frågar – vad är planen för Black Friday?

Håller lite koll på följande produkter

• Sonos Ace - Som vinterhörlurar
  • Playstation Portal - Verkar ju riktigt trevlig nu med Cloud streaming

Ska försöka få tag i någon billig enkel PC till morsan, skall bara användas till att surfa på, så kraven är väldigt låga. Kraven är väl typ någorlunda smidig laptop, Windows 11, 250gb disk, 16gb RAM, i5 processor eller motsvarande och laddning med USB-C. Budget runt 5K. Nån som sett något sådant som kan vara vettigt?

En begagnad MB Air! Låt henne njuta som du gör :slight_smile:

2 gillningar

Om du börjar tröttna på mina frågor om enkla saker så anar du inte vad en teknisk analfabet skulle fastna, nej, bara nej, vissa är utom hopp.

Jag bävar för den dagen jag måste byta ut mammas iPad till en utan hemknapp :cold_face:

1 gillning

Funderar på en billig iPad till henne också, men tror att en vanlig dator är enklare. Man blir ju lite väl begränsad med en padda.

Är man van vid en PC så är det nog bästa alternativet. Min mor har aldrig använt något annat än iPad med hemknapp.

Vad blir du begränsad med?

Både min mamma och svärmor har gjort det bytet nu. De är 78 respektive 71 år gamla och bytet gick förhållandevis smärtfritt.

Pappa och svärfar kommer inte på fråga för att utrustas med någon iPad överhuvudtaget. :joy:

3 gillningar

Du jobbar med ungdomar :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Tror inte det är helt straight forward för någon som bara använt PC hela sitt liv o köra flera flikar samtidigt som man har kalkylator och anteckningar uppe på en iPad. Enklare på PC. Hon vill gärna ha numpad på tangentbordet också, sitter och räknar en del i Excel.

1 gillning