Teknikveckan frågar – vad är planen för Black Friday?

Från sajten:
image

Snart är det dags igen, årets största shoppingdag. Internet svämmar över av erbjudanden, det är mail, sms och reklamblad till förbannelse. Men hur ser du på detta fenomen egentligen? Blir det en jakt på drömfynd, är det bara falska rabatter eller är det ett utmärkt tillfälle att köpa julklappar i tid?

Vi vill höra vad du tycker! Vad är dina planer för Black Friday? Vad hoppas du ska gå ner i pris och vad tänker du köpa, om något alls? Eller är det bara ett enda stort påhitt med fejkrabatter?

Jag hoppas kunna fynda lite, brukar i regel köpa alla julklappar till både fru och barn på BF men jag tycker för varje år som går så blir det bara sämre och sämre rabatter. Påminner alla att alltid kolla Prisjaktshistoriken innan ni slår till.

Men det dyraste inköpet är att jag spanar efter Meta Quest 3 till grabben, han har spelat så mycket på första generationens så han är värd ett nytt. Så hoppas det droppar lite i pris. Själv är jag ute efter en Mac mini och en 5K-skärm men tror jag kommer gå bet på att hitta några stora rabatter där :stuck_out_tongue:

Jag håller utkik efter en skivspelare, närmare bestämt en pro-ject T2 W med förhoppning om ett bra pris

1 gillning

Kanske lite nya hue-lampor.

Annars tangentbord (om inte @Marcus_Attefors gräver fram något, host host) och skärm till hemmakontoret

En MacBook Air till hustrun om rätt pris dyker upp.

4 gillningar

Helvete! Helt glömt!

2 gillningar

Dream router 7 samt en Moccamaster.

1 gillning

Det här året blir det nog inget, tidigare år har det varit läge att köpa ny mobil. Men lär kolla erbjudanden av ren nyfikenhet.

1 gillning

Frun är pepp på en robotdammsugare! Helt otroligt! :smiling_face_with_tear:

I övrigt kanske två nya accesspunkter.

1 gillning

Ingen aning, när är det? :slight_smile:

Kollar på en TV till min nya studio – men för första gången vet jag inte riktigt vad jag skall satsa på förutom att det skall vara OLED. Vill ha en med så tunn ram som möjligt vilket är Samsung men de stödjer inte Dolby Vision.

Så kanske får gå på vad som ger bäst erbjudanden helt sonika.

Dessa hittade jag!

1 gillning

PM

LG brukar ju ha galet bra rea under BF på föregående års OLED-modeller. Typ halva priset vill jag minnas.

Japp! Kanske blir en sådan helt enkelt av ren snålhet.

Inga planer utan handlar på Amazon som vanligt. :joy::joy:

4 gillningar

12 gillningar

BF och Prisjakts bevakning är ändå :ok_hand:

Man lägger favoriter under året och prisbevakar med en tröskel man själv anser är OK. Är rean bra då slår man till. Plus en massa skit man ändå inte tänkt köpa för Bubblan hetsar så😂

2 gillningar

Har en hel del produkter som jag har koll på prismässigt, några kommer jag köpa oavsett om priset sänks och andra köper jag bara om det blir en riktigt bra deal.

Ett axplock: :slight_smile:

• Automower 415X med Connect och GPS för 13.490 kr är riktigt billigt, hoovrar över köpknappen. Var nära att slå till i somras när den ksotade 18.800 kr på kampanj. Skulle dock helst vilja ha en Mammothon Mini med Lidar men den kostar dubbelt upp...
  • Samsung 75" QN90F Neo QLED. Varit nere på 24.000 och sjunker den lite mer än så kan det bli ett köp.
  • Apple Watch 10/11 om det blir ett riktigt bra erbjudande.
  • Stavmixer då dotter brännde motorn på den vi har nu
  • Bilvårdsprodukter, brukar vara riktigt bra priser
1 gillning

Jag kom på att jag har en bevakning på ett batteri till Ryobi 18V 6Ah. Vore fint om det kom ut på BF.

2 gillningar