Teknikveckan frågar: Planerar du några inköp på Black Friday?

Nyligen klippt en S10 (Power kampanj) till min bättre hälft i födelsedagspresent. Så jag håller mig lugn såvida inget superbra deal dyker på mina Prisjakt bevakningar.

Ska hålla utkik efter om Bahnhof har något erbjudande i år. Förra året fick jag halva priset i ett halvår.

2 gillningar

Jag tror det är bäst att jag avstår från att ge ett råd..:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Han har inte råd med dina råd. :joy::joy:

Mina råd burkar inte vara dyra..:sweat_smile:

3 gillningar

Du menar det blir mer rön än råd från din sida? :joy:

1 gillning

Jag prisbevakar lite over ear hörlurar och får se vart de hamnar om det blir köp eller ej.

Suktar efter uppgradera golvhögtalare. och kollar lite på Hembiobutikens alternativ bland annat. Men tror att budgeten behövs till annat framöver.

Och så en massa julklappar och födelsedagspresenter kollas på. OFta har det blivit en hel del shopping på Black Friday, BLack week.
Mina bästa fynd när det gäller Black Friday vad jag minns som fortfarande används idag är en Primare stereo som ageraer som slutsteg till hemmabion och musik. Den köptes för cirka 7000 istället för 19-20. tror den är 10 år gammal nu
Samma sak när jag uppgraderade hemmabioreceivern till lite modernare. BF och demoex som kostade 5 k istället för 15k.

En Mile ugn för 15k som skulle gått på 28 ish. Lite sånt, pc delar osv. November är stor shoppingmånad här.

1 gillning

Är snart klar med ombyggnation av tvättstugan, och då är det inköp av ny tvättmaskin + torktumlare, tänkte hugga det på Black Friday. :partying_face:

I övrigt har det varit en del Sonos, AppleWatch, HomeKit-prylar och annat tekniskt bös. Köpte en LG 65" C3 förra rean, men det var nog jul- eller nyårsrea tror jag.

Ge inte @RolexJocke idéer nu. På hans tid kommunicerade man fortfarande med röksignaler.

AirPods 2 Pro ligger på listan av inköp, Var in på Applestore idag och prövade ett par, de kändes bra i örat (är mycket känslig om det klämmer/pressar på något sätt). Dock var det nästan som de satte löst fast jag inte fick dem att lossna enkelt. Otroligt vad bra de stängde ut ljud!

Mina Nest Brandvarnare börjar gå mot sitt 10-åriga slut. Funderar på Netatmo denna gång, brukar vara typ 2 för 1 under BF. Tänkte också hålla koll på om det dyker upp någon bra och prisvärd dashcam.

Sen är det också största dagen för att fixa klart julklapparna till kidsen.

1 gillning

Blev faktiskt till att byta ut barnens mobiler. Två A55 för 3490 kr styck på Elgiganten. Hyfsat pris kan jag tycka :blush:

4 gillningar

Skulle denna mobil fungera bra till en äldre tjej? Eller är tex den Samsung som Pao köpt ett bättre val, fast jag tror hon vill ha mer plats för bilder.

Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G Dual SIM 8GB RAM 256GB

Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G Dual SIM 8GB RAM 256GB, Från 2490 kr

256GB är galet mycket plats för bilder.
Mina 40000 bilder och 1000 videos tar upp just 250GB.

Nu kör jag iPhone och inte Android, men med iCloud tar bilder endast upp 12GB på mobilen. (75GB ledigt).
-Kanske finns motsvarande funktionalitet med Google Foto?

Mitt standardargument när bekantskapskretsen frågar vilken iPhone de ska köpa, om den har plats för bilder.
Det har den garanterat, frågan är om du är villig att hosta upp några hundralappar per år för molnlagring.

2 gillningar

Priset är ju väldigt tilltalande på Xiaomi. A55 har ju plats för SD kort så jag tänkte inte så mycket på det. Samsung har bättre vattenskydd. 1 år längre säkerhetsuppdateringar och 1 OS version mer.

Sedan är det ju hur man gillar Samsung eller Xiaomi take på Android

Skärmen relativt lika och kameran är wide lite bättre på A55

1 gillning

Mycket bra lurar med riktigt bra kameror.

1 gillning

Vad har hon idag?

Här recension av GSMArena på båda

Edit. Nu är jag ju färgad av Samsung men värt att nämnas är ju att Samsung alltid har 25 månaders garanti och när A55 kom i våras fick den bra recensioner men att den var dyr. Original pris är 5790 kr och det är den inte värd men för mig som köper Samsung så var detta ett tilltalande pris

Nu blev det ju lite drygt med AirPods Pro 2 fodralet, sen man bytte till 16 Max. Måste man ju ha en Lightningkabel iaf. Har ett gäng.. men iaf.

Annars redan köpt diskmaskin till BF pris :hugs:

Tack ska kika, vårt fiber går ut i dec/jan. Kanske kan teckna redan nu, fast att det börjar gälla senare.