Teknikveckan frågar: Planerar du några inköp på Black Friday?

Från sajten:
image

Nu har vi klivit in i november, och den 28:e är det dags för Black Friday – dagen då vi förhoppningsvis kan hitta en hel drös med prylar till nedsatta priser.

Personligen brukar jag göra mina större inköp runt Black Friday, som en ny TV eller julklappar till familjen, eftersom vissa saker faktiskt är billigare då. Därför undrar vi om ni har några planerade inköp? Något ni specifikt tänker leta efter och slå till på om priset är sådär härligt rätt som det är ibland?

Och en annan fråga – har du gjort något särskilt fynd under tidigare Black Fridays som fortfarande känns som ett förbannat bra köp som nästan är för bra för att vara sant?

Köpte en Sony Xperia för några år sedan till ett väldigt bra pris, kom inte exakt ihåg vilken variant.

Men det här året så har jag inte planerat för något.

1 gillning

Kul!

Det bästa köpet jag har gjort de senaste åren är nog min nuvarande TV. En Samsung Q90R vilket då var deras flaggskeppsmodell. Hade haft ögonen på den länge och den låg länge runt 30 000:- Sen via Benify så körde de en Samsung-drive på BF så jag kunde klippa den för 17-18 000.

Har kvar samma TV idag och den imponerar fortfarande bildmässigt så i år blir det ingen ny TV i vardagsrummet men eventuellt en till ungarna.

1 gillning

Blir det ett bra pris på Watch ultra så kan jag nog inte låta bli :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Klart du ska unna dig en Ultra! Har du en AW idag?

1 gillning

Inga planerade inköp så det blir nog lugnt.

Har nog aldrig gjort något riktigt klipp på BF.

Det enda roliga minnet jag har är en BF vi var i London och åkte taxi, chaffisen frågade om jag ville ha kvitto. Jag svarade: Är det inte BF idag? Helvete vad han garvade. :joy::joy:

4 gillningar

Resa! :desert_island:

2 gillningar

Finns det resor på BF?

Är det då paketresor hos resebyråerna?

Har i dag en 7:a som börjar bli till åren, åtminstone intalar jag mig det :face_with_hand_over_mouth:

Ja helvete, den ska du ju ha medalj för att fortfarande kunna använda! Unna dig!

1 gillning

#gnosjöandan :joy::joy:

2 gillningar

Fattig grabb från Kalmar :disappointed:

2 gillningar

Jadå, vi kom till Kroaten för halva priset. Apollo hade på just back friday dagen förra året.

3 gillningar

En kaffebryggare och möjligen en ny mobil till tjejen.

Kanske en ny SSD till stationära burken. Den har varit med länge nu. Om det inte är Black Friday hos begagnathandeln, då kan det bli en hel dator som är lite nyare.

Håller ögonen öppna för ett par Sonos Ace med bra rabatt.

1 gillning

Jag kanske slår till på nya routrar om någon kör bra kampanjer på Unifi. @Zop eller @xms67 kanske vet vilka grejer man ska ha? Jag vill ha ett mesh med 3 accesspunkter.

Du vill ha en Cloud Gateway Ultra, en UniFi-switch med PoE och tre accesspunkter.

Behöver du verkligen tre accesspunkter? En U7 Pro täcker 140 kvadratmeter om du inte bor i en betongbunker.

Jag bor litet, men har väldigt tjocka väggar. I dagens läge kör jag 3st Google WiFi, 2 räckte inte för att få bra Wi-Fi överallt. Men kanske räcker med två Unify APs?

Två borde räcka utan problem.