Teknikveckan frågar: Kommer du köpa iPhone 18 i höst?

Från sajten:
image

Sommaren flyger förbi och snart kommer hösten som ett brev på posten, men vi har i alla fall ett Apple-event att se fram emot. De stora frågorna inför eventet är om Apple kommer visa upp sin första vikbara telefon, och kommer skillnaden mellan iPhone 17 Pro och iPhone 18 Pro att vara stor? Dagens fråga till er är om ni planerar att köpa en ny iPhone i höst eller om du tänker hålla kvar vid den gamla ett tag till. Eller är det helt enkelt så att du först vill se vad Apple faktiskt visar upp innan du bestämmer dig?

Kommentera nedan!

Fold verkar ju intressant men det beror ju helt på priset, som dock ryktas bli högt.

Sitter med en nyservad iPhone 16 PM så vi får väl se…

Vi väntar ett år till på firman innan vi plockar ut nya lurar. En fold vore väl trevligt, men vi får se vid nästa release vad den fått för reviews.

Jag tycker inte 17 Pro gav så mycket så om 18 har något wow i sig kan det bli byte.

Sedan mumlade hustrun som har min gamla 15 Pro att batteriet börjar bli dåligt så jag kanske byter av den anledningen så får hon sonens och han min 17.

Brukar alltid köpa ny iPhone varje år med resonemanget "Den pryl jag använder mest av allt i vardagen ska vara det bästa möjliga". Ja som ursäkt för mig själv då.

Men i år vetefan om det blir en ny. Dock brukar jag sitta där efter varje keynote och känna att Apple lyckats övertala mig igen... :laughing:

NIX, mitt gamla tröskverk (SE2) får fortsätta att traggla tills bank-ID slutar funka. Sen köper jag ny.

SÅVIDA INTE Apple lyckas knäcka blodsockermätning i AW och som kräver en nya telefon.

/Gunnar

Samma här. Men har tänkt att byta till vart annat år. Än så länge har det dock inte hänt. Men helt ärligt vet jag inte vad jag ens vill ha i nästa telefon. Jo, jag vill att den ska vara lättare

Det är helt andra saker jag vill ha, mjukvarugrejer. En fungerande Siri står högst upp på listan.

Nix har en 17PRO och byter vartannat år, sen gammalt.

Hänger på låset!

Bytte förra året från en 13 Pro till en 17 Pro. Var ingen revolution. Så behåller mest troligt 17 Pro 2-4 år. Största anledningen till att byta är förmodligen när 13 Pro, som grabben tagit över, blivit för gammal. Kostade dock nyligen på ett nytt batteri till den, så den borde hålla minst ett år till. :blush:

Helt enig, Siri AI tror jag skulle få hela iOS att kännas nytt och spännande. Sen är jag på förhand noll intresserad av en iPhone Fold, men likt förbannat är jag övertygad att begäret kommer att finnas där när den väl presenteras i höst av någon jävla anledning.

Jag är sugen. Har en 15 Max som funkar svinbra men ju inte stödjer Siri AI som jag gärna skulle ha.

Men problemet blir hela systemet, vi har HomePods i alla rum som vi använder hela tiden och dom stödjer ju inte Siri AI oavsett så rädd att dom blir frustrerande om man har det på telefonen. Kanske skippar jag en 18 och köper en 17 begagnad för att leka lite och väntar på att kunna uppgradera hela miljön om något år.

Kommer ju inte att köpa någon iPhone i år heller. Men är mycket spänd på iPhone Fold och hur både hårdvara och mjukvara är på den :blush:

Det blir ju många intressanta släpp de närmaste månaderna. Pixel 11 serien, iPhone 18 samt senare Galaxy S27. Lär ha koll på allihopa. Men om man köper någon av dem är svårt att säga.

No, Air 2. Kommer den inte så byter jag inte...

Jag kommer att satsa på en iPhone 18 Pro Max i år. Jag är sugen på en Fold, men kamerorna i 18 Pro väger tyngre för mig.

Blir ny som vanligt. Vanligtvis pro max, men sugen på air2.

Har varit rykten om att 18 Pro Max skulle bli 2 millimeter tjockare. Hörde nu uppgifter att den i själva verket kan vara 0.2 mm tjockare. Man får se vad som är korrekt.

Behåller min 17 PM minst ett år till.

Det har blivit en ny iPhone varje år.