Nej, min 16P får hänga med nåt år till. Ser fram emot nästa års jubileumslur och hoppas den blir lika häftig som X en gång kändes när den kom.
Har fortfarande Iphone 12 och målet är att köpa Iphone 20. Vi får se om 12:an håller så länge. Batteriet börjar bli dåligt ![]()
Hoppas på en vanlig 18 när min företagsleasing går ut, min chef år så pass snål att min 15 har spräckt framsida och baksida, så behöver en ny, för flera månader sedan egentligen… ![]()
Tjänar ni så dåligt att ni inte har råd att köpa en egen lur? Det är väl bara ett par plastnav. ![]()
![]()
Klarna och Apple kommer med prenumeration gällande hårdvara
Min 12 Pro Max strular efter 1502 laddningscykler så det blir troligen byte till hösten.
Nej. Men man vet aldrig. Har en iPhone 17 PRO Max nu men maken till dålig finish med aluminiumhöljet får man leta efter. Efter snart ett år ser luren jäkligt kantstött ut på väldigt många ställen. Runt alla kameralinser, runt hela kamerahuset och runt alla sidor har det färgen skavts bort och blivit repor. Det är nog sämst kvalitén på många år.
Tappade även luren i golvet på jobbet förra veckan så skärmen blev helt svart/grön. Vara bara att lämna in och byta. 7185:- gick det på för en ny skärm. ![]()
Som tur är ersatta Folksam det på försäkringen vilket dom hanterade på två dygn men utbetalning. ![]()
Så får se vad som släpps och egentligen funkar telefonen bra men aluminium suger fett.
Man måste nog ha ett sådant här fodral, som skyddar kamerahuset bra:
https://caudabe.com/products/sheath-iphone-17-pro-max-precise?variant=42370026242145
Men man får se om det blir några ändringar på 18 serien.
Här används inga skal eller fodral. Någon värdighet måste man ha!![]()
![]()
Varför inte skal? Kastar du runt med luren? Din förra var väl rätt så repig också? Jag har ju min på jobbet varje dag med silikon skal och den ser ut som ny fortfarande.
Nej! Avskyr skal. Och jag är försiktig med mina prylar. Det är första gången jag gör sönder en skärm sedan iPhone 5. Även om jag körde med skal för några år sedan men nu när Pro Max är så stor blir den ju alldeles för stor med skal på också.
Helt förstårligt att telefonen blir lite kantstött efter användning utan skal och det gör mig inget. Men 17 Pro blir det ju repor på genom att bara titta på den.![]()
![]()
Vad jag kan minnas är den att jämför med iPhone 6 som också var i aluminium men den hade inte ett sådant stort kamerahus som stod ut.
Jag har inga repor på min. ![]()
Så illa är det ![]()
Tidigare har jag kunnat köpa PRO, men inte hos senaste arbetsgivaren… Skulle ju kunna köpa själv, men pallar inte att ha dubbla telefoner och för att komma åt allt jobbrelaterat lär den vara kontrollerad av jobbet… ![]()
Instämmer med dig där!
Även om besvikelsen på aluminiumet, hade innan 13 Pro Max, saknar den!
Därför min 15 spruckit, kantträff där aluminiumet deformerats så glaset spruckit. Glasen tål ju som minst i ”planet”.
Blir ingen 18. Behåller min 17 PM ett år till.
Beror på.
Jag har en iPhone SE (2022) med alldeles för lite lagring (64MB). Håller på och installerar / avinstallerar app'ar hela tiden. Systemet tar ju halva lagringen numera.
Hehe, vi får väl se..![]()
Jävla dynga så nej tack ![]()