På måndag nästa vecka är det äntligen dags för Apple-event och då ska vi äntligen få se vad iPhone 16-serien kommer att erbjuda för nya, spännande funktioner.
Vid 19:00 på måndag kommer Tim Cook äntra scenen i Cupertino och visa upp iPhone 16-serien och då får vi se om alla rykten kring stämde eller inte. Det ryktas bland annat om att Apple kommer att släppa iPhone 16 Pro med en 6,3-tums skärm och iPhone 16 Pro Max kommer med en skärm på hela 6,9 tum. De ska även komma med en ny, fysisk knapp för att ta foton och Action-knappen ska komma till alla telefoner i 16-serien. För standardmodellerna ryktas det även att de två linserna på baksidan kommer sitta vertikalt som på till exempel iPhone X.
Kan detta vara iPhone 16-serien?
Nu till vår fråga till er: Kommer ni vika er för Apple-guden ännu en gång och slå till på en iPhone 16, och i så fall vilken? Samt vilken iPhone-modell har du idag eller ska du byta skepp från Android till Apple?
För första gången kommer jag inte i byta efter två år utan kör vidare på ett tredje med min 14 Pro Max. Skall göra ett batteribyte istället eftersom den är nere på 85% vilket märks.
Den funkar ypperligt annars och skall man tro rykterna verkar det ju inte vara något speciellt i år som lockar heller.
Jag hade nästan bestämt mig, men så gjorde jag den sinnessjuka utgiften som en ny iPad Pro innebär, och nu känns det inte alls lika säkert.
Har en 13 som rullar på bra, men har samtidigt sneglat mot modeller med bättre kamera.
Beslut, beslut…
Eventuellt blir det en 16 Pro, om 3 har något bra erbjudande. Så tar sambon min nuvarande 15 Pro och så säljer vi av hennes 14 Pro. Ska bara försöka övertala henne om den lösningen med
Går in med inställningen att det inte blir någon ny telefon, men däremot klocka börjar kännas dags för uppdatering. Så får vi se vad det bli i slutändan.
Min 11 Pro max börjar lida mot sitt slut. Blir förmodligen en 16 PM, hoppas Apple Intelligence fungerar i Thailand.
Vill så gärna hoppa på hype tåget, men eftersom AI inte kommer till Europa och det verkar bara vara små ändringar rent generellt så vette fan. Min telefon är gammal, kameran är "mycket" bätte i nyare modeller. Har jag en snäll bror så blir det en nya mobil via firman, men privat tror jag faktiskt jag hade väntat ett år till.
Ja, hustrun behöver en ny telefon så vi måste ha lite trickle down här. Men skulle inte byta min 15 Pro om det inte var för att familjen behöver underhållas. Sjukt nöjd med telefonen. Blir 16 Pro tyngre igen så kan den gå till hustrun och jag kör vidare med nuvarande.