Det där verkade ju ha ändrats
Det har jag missat helt isf? Källor på det?
Kan vara att jag blandade ihop det med macOS.
Hur som, jag tror det kommer ta lång tid innan Apple Intelligence blir bra och tills dess har de nog löst knuten med EU.
Känns inte speciellt apple like att släppa en produkt de inte tror på. Chatgpt lyckas rätt bra, även om det finns mycket att önska när man väl grottar ned sig.
Apple Intelligence är inte en av anledningarna jag eventuellt byter, men det vore kul om det fungerade.
kommer ha min i16 pro max minst i 2 år, förmodligen 3 innan det är dags för uppgradering och ge vidare i familjen
Vem har sagt att Apple inte tror på sin produkt?
Sorry, jag formulerade mig helt fel. Klart dom tror på produkten, det är TRÅKIGT att de inte kan släppa den i andra delar av världen som det är tänkt. Dels pga språk men också lagar.
Ja, för första gången byter jag efter bara ett år. Av två skäl, dels vill jag ha Apple intelligence och dels bytte jag mobilabonnemang förra året till ett abonnemang som gör att jag kan byta upp mig utan ökad månadskostnad.
Planen är en iPhone 16 Pro Max.
Ja, vi får väl se var vi landar.
Detta är ju bara ett i raden av beteenden från EU som vi får lida av och värre lär det bli. Hade hellre sett att vi dumpade EU och själv bestämmer hur vi vill ha det.
Jag bytte inte förra året. Så ja, jag kommer att köpa en 16 PRO max.
Rimligt ändå att gå ur EU så du ska kunna få AI i telefonen. Men jag tycker också de går lite långt i många avseenden även om jag är 100% emot swexit. Sen tror jag att Apple gnäller lite extra här för att göra ett statement.
Kommer att köpa Pro om den får de kamerauppgraderingar det ryktas om. Kör på 13 pro idag, känner inte behov av att byta lika ofta längre.
Jag tycker att det är bra att EU tar tag i att reglera AI direkt. Tycker inte att vi ska ge företagen fria händer, men den här diskussionen kan vi ta i en annan tråd.
Kanske en SE4 om den kommer nångång och ger bra value får money.
Iphone 6 (eller 8 om man vill) har aldrig varit bättre än i SE3-versionen.
Jag håller med. Men anledningen att vi inte får Apple Intelligence i EU handlar väl om gatekeeperreglerna och inte AI-regler? Dvs Apple vill inte tvingas ge konkurrenter åtkomst till samma saker som Apple Intelligence, och skyller då på att användarnas personliga integritet blir lidande (vilket antagligen är åtminstone delvis sant).
Någon som har nåt om SE4? En 15 i 13 mini-förpackning för en femtusing eller därikring så har dom en sälj.
Ryktas om en AW i plast…
Inte fel, vill bara att den ska hålla
@Marcus_Attefors blir det någon teknikveckan livestream på Apple eventet på måndag?
Givetvis!
Förmodligen