Jag har en Google Home (den med en liten skärm) stående i köket och med kommandot "OK Google God Morgon" berättar den först dagens väderprognos, och kör sen igång SVT Morgon. Ganska najs.
Hur ser den rutinen ut?
Jag castar alltid Rapports 19:30 sändning från dagen innan när jag äter frukost på min Levono Smart Display. Men skulle ju vara smidigare bara säga "God Morgon"
Oj det kommer jag inte ihåg exakt. Men man kan ju skapa en morgonrutin i Google home-appen har jag för mig.
Om man har andra grejer också kopplade (rullgardiner, kaffebryggare etc) kan man lägga in det där också.
Jo, jag har några sånna, men tänkte mest för att starta en viss grej på SVT, här på jobbet måste vi verkligen säga en fras ordagrant för att få igång p¤ Jönköping på våra Googlehögtalare. Den kan vara jävligt petig ibland.
Ja det är klurigt ibland, och det kan bero på en krock mellan SR Play och TuneIn kanske?
Men det funkar ju att säga ”Hej Google, spela Morgonstudion på SVT Play” och att bygga en rutin för det borde vara typ så här:
- Välj "Skapa rutin".
- Välj en startfras: Välj t ex ”God morgon”.
- Lägg till åtgärder:
Spela upp media: Välj "Spela upp media" och sedan "SVT Play" som tjänst. Sök efter "Morgonstudion" och välj det avsnitt du vill spela upp, eller ange att den ska spela upp det senaste avsnittet. - Spara rutinen: När du är klar, spara rutinen.
Du är inte med i sekten så ser inte vårat hemliga tecken.![]()
Bra idé. Vi snackade precis om att köpa en Google Nest Hub till svärföräldrarna i lördags men jag har inte haft en tanke på en till oss.
AppleTV för det mesta. iPad eller dator mer sällan.
Apple TV och streamingtjänster. Har köpt tre Chromecasts, som alla hamnat i lådor. Får se om jag testar deras lilla box?
Har även google tv på TCL-tv, men kör ändå Apple TV. Samt en teliabox och en telenorbox "ounboxade"
Apple TV.
Annars via TV:ns inbyggda appar.
tv pajade så blir tv4 play och svt play
Finns ju de som inte gör annat än TV apparater. ![]()
I sovrummet/kontoret använder jag Samsung Smart TV, i vardagsrummet Apple TV.
finns det dum tv att köpa eller är allt smart?
Tror det mesta tyvärr är smart idag! En stor datorskärm kanske?